
Του ΛΟΥΚΑ Γ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ (δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ στις 4-5-2008)
Νομίζω πως μόνον ένας ψυχίατρος θα μπορούσε να δώσει εξήγηση στη συμπεριφορά των πολιτικών μας σε σχέση με τη διαδικασία που ξεκίνησε με τη συμφωνία Χριστόφια - Ταλάτ. Είναι τόσο παράλογη η στάση τους, που διερωτάται κανείς αν υπάρχουν πολλοί μεταξύ τους που πράγματι σκοπεύουν σε λύση του προβλήματος ή απλώς συνεχίζουν την πολιτική του Παπαδόπουλου, δηλαδή την πολιτική της μονιμοποίησης της διχοτόμησης με άλλα μέσα. Για παράδειγμα, από την πρώτη στιγμή ξέσπασε και συντηρείται μια παρανοϊκή συνθηματολογία με επίκεντρο το σχέδιο Ανάν, την οποία, επαναλαμβάνω, μόνο ένας ψυχίατρος μπορεί να διερευνήσει και να επεξηγήσει. Ο πρόεδρος Χριστόφιας και μερικοί σύμβουλοι του από τη μια και όλοι οι βασικοί εκπρόσωποι του απορριπτισμού (ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ, Αρχιεπίσκοπος, μέσα ενημέρωσης), από την άλλη, έχουν επιδοθεί σε ένα βλακώδη δημόσιο συναγωνισμό δηλώσεων για να πείσουν το κοινό ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι πολέμιοι του (νεκρού;) σχεδίου Ανάν. Όλοι προσπαθούν να αποδείξουν τον "αντιανανισμό" τους. Φαίνεται πως ούτε οι μεν, ούτε οι δε κατάλαβαν ακόμη ότι το "όχι" δεν πουλά πια, και ότι ο Παπαδόπουλος απέτυχε, ακριβώς επειδή προσπαθούσε να πουλήσει κάτι για το οποίο δεν υπήρχαν πια πολλοί αγοραστές..
Βλέπουμε έτσι τους δημαγωγούς του ΔΗΚΟ και της ΕΔΕΚ να ξελαρυγγίζονται από το πρωϊ μέχρι το βράδυ ότι θα "αντισταθούν" σε προσπάθεια συζήτησης έστω και μιας λέξης από το σχέδιο Ανάν. Ακόμη λίγο θα ζητήσουν να δημιουγηθεί ένα καινούργιο αλφάβητο για να γραφτεί το νέο σχέδιο, ώστε να αρέσει και στον κ. Κάρογιαν. (Θα ήταν καλή ιδέα αυτή τη φορά να γραφτεί στα αρμένικα για να μην του θυμίζει το προηγούμενο). Βλέπουμε από την άλλη τον κ. Χριστόφια και τους συνεργάτες του να παίρνουν όρκους ότι δεν πρόκειται να δεχθούν να συζητήσουν τίποτε από το σχέδιο εκείνο. Συνεχίζουν το αηδές δημόσιο γλείψιμο του Κάρογιαν και του Ομήρου, δηλαδή των ηττημένων των εκλογών, παραγνωρίζοντας ότι οι πολίτες καταψήφισαν εκείνους και έδωσαν σε αυτούς την εντολή να κυβερνήσουν.
Εκείνο, όμως, που με εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η επιμονή της τ/κ πλευράς να γίνει η συζήτηση στη βάση του σχεδίου Ανάν, τη στιγμή που εμείς, με τη βλακεία μας, της δίνουμε την ευκαιρία να αποδεσμευθεί από την αποδοχή του. Αν ήμουν στη θέση του κ. Ταλάτ, θα αντιμετώπιζα τον Χριστόφια ως εξής: Ώστε κύριε δεν θέλεις ούτε να ακούσεις για σχέδιο Ανάν; Ωραία, αφού έτσι θέλεις, ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Λοιπόν, πάμε στο εδαφικό. Το Ανάν σας έδινε την Αμμόχωστο, τη Μόρφου, τη νεκρή ζώνη και 45 μεγάλα και μικρά χωριά; Ξεχάστε τα. Εγώ ξεκινώ από τη θέση ότι τα πληθυσμιακά δεδομένα έχουν αλλάξει, έγιναν 60% - 40%. Ξεχάστε και την Αμμόχωστο και τη Μόρφου. Πρέπει εσείς να μας δώσετε ακόμη ένα 4%. Ας πάμε στα στρατεύματα. Το σχέδιο Ανάν άφηνε 6.000 στρατιώτες το 2011, 3.000 το 2018 και 650 μετά το 2018; Αφού θέλετε διαπραγμάτευση από την αρχή, εγώ ξεκινώ με τη θέση ότι η αποχώρηση θα αρχίσει 15 χρόνια μετά τη συμφωνία. Πάμε και στους εποίκους. Το σχέδιο Ανάν άφηνε εδώ 40.000; Στο μεταξύ έχουν έλθει μυριάδες άλλοι, έχουμε τώρα 300.000. Αφού δεν σας αρέσει το Ανάν εγώ λέγω πως είναι απάνθρωπο να διώξουμε έστω και ένα. Ξεκινώ από τη θέση πως πρέπει να μείνουν και οι 300.000 που είναι σήμερα στην Κύπρο. Αφού λοιπόν δεν σας αρέσει το σχέδιο Ανάν δεν έχω πρόβλημα. Κοπιάστε να αρχίσουμε τη διαπραγμάτευση από την αρχή. Να δούμε ποιος έχει να χάσει.
Κάπως έτσι θα πολιτευόμουν αν ήμουν ο Ταλάτ. Και ας κοπιάσει ο κ. Χριστόφιας να διαπραγματευτούμε ένα σχέδιο που να μην έχει μέσα ούτε λέξη από το Ανάν. Ούτε μια λέξη. Αφού θα το ρίξουμε στη δημαγωγία όποιον πάρει ο Χάρος. "Έτσι κελλέ, έτσι ξιουράφι θέλει", λέει μια τουρκική παροιμία.
Εγώ πάλι, γιατί έχω την εντύπωση ότι το ποιο πάνω άρθρο το έγραψε ο ίδιος ο Μεχμέτ Αλή Ταλάτ με το ψευδώνυμο "Λουκάς Γ. Χαραλάμπους" για να μας μπερδέψει;
Πέμπτη 8 Μαΐου 2008
Αν ήμουν ο Ταλάτ...
Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2007
Μιλώντας για ‘χαρακίρι’

Στην πρόσφατη επίμαχη δήλωσή του, ο υποψήφιος πρόεδρος, Γιαννάκης Κασουλίδης, άφησε να νοηθεί ότι, μετά τη πρόσφατη συμφωνία των Άγγλων με την Τουρκία, στην οποία γίνεται προσπάθεια αναβάθμισης του ψευδοκράτους, ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος θα έπρεπε να κάνει ‘χαρακίρι’.
Ο απλός πολίτης, που κατά τη διάρκεια της δεκαετούς διακυβέρνησης του Δημοκρατικού Συναγερμού, έζησε την κατολίσθηση του Κυπριακού, απορεί: Πως είναι ακόμα ζωντανός ο Γιαννάκης Κασουλίδης, και διεκδικεί μάλιστα την προεδρία, αφού έχει τέτοιες ευαισθησίες; Πώς είναι δυνατόν δηλαδή, να μην έχει κάνει ‘χαρακίρι’ το 1999, μετά την γνωστή συμφωνία του Ελσίνκι, ή το 2002 με την κατάθεση του σχεδίου Ανάν;
Πώς και δεν έκανε ομαδικό ‘χαρακίρι’, μαζί με όλους αυτούς που θα υπόγραφαν το σχέδιο Ανάν και με τα είκοσί τους, και ορκίζονταν στο ευαγγέλιο προσπαθώντας να πείσουν τον Κυπριακό Ελληνισμό να το δεχτεί, ως την λύση του Κυπριακού; Επιτέλους, αν το απέφυγε στις πιο πάνω περιπτώσεις, πώς και δεν το έκανε, όταν προέτρεψε τον λαό να ψηφίσει ‘ΝΑΙ’, στο σχέδιο Ανάν, αλλιώς θα ερχόταν η Μικρασιατική Καταστροφή;
Μέμφεται ο κ. Κασουλίδης, τους στηρίζοντες την υποψηφιότητα του Προέδρου Παπαδόπουλου, οι οποίοι όπως ισχυρίζεται, μένουν αγκυλωμένοι στο παρελθόν (στα του σχεδίου Ανάν), και δεν βλέπουν το μέλλον.
Απαντούμε: Είναι ακριβώς για να έχουμε μέλλον, και να ζήσουμε ως αξιοπρεπείς Έλληνες, στη γη που μας γέννησε, που θα θυμίζουμε το κοντινό παρελθόν, συμπεριλαμβανομένης και της συμβολής που είχε ο Γιαννάκης Κασουλίδης, και η σχολή σκέψης που πρεσβεύει, στη μεγάλη διολίσθηση του Κυπριακού.
Ο ίδιος, σήμερα επιδιώκει να εκπέμψει την εικόνα του έμπειρου πολιτικού, με διασυνδέσεις στα διεθνή φόρα, ο οποίος χαίρει μεγάλης εκτίμησης λόγω της θητείας του, ως υπουργός εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας. Προσπαθεί να αυτοπροβληθεί ως ο ένας και μοναδικός, σύγχρονος, και ευρωπαϊστής ηγέτης. Τα βασικά ερωτήματα που τίθενται, είναι: Πώς μπορεί να είναι Ευρωπαϊστής, όταν είναι γνωστό ότι επιδιώκει μια λύση που συγκρούεται με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις Ευρωπαϊκές αξίες; Πόσο ικανός είναι, όταν στην διάρκεια της δικής του ‘επιθετικής διπλωματίας’, βιώσαμε την κατάθεση ενός εκτρωματικού σχεδίου λύσης, που απειλούσε με αφανισμό τον Κυπριακό Ελληνισμό; Όσες διασυνδέσεις κι αν υπάρχουν, πόσο αξιόπιστος μπορεί να είναι, και ποιες αντιστάσεις θα έχει, εάν κληθεί να υπερασπιστεί την ετυμηγορία του 76 τοις εκατόν, του ‘ΟΧΙ’ του Κυπριακού Ελληνισμού, τη στιγμή που αυτός υποστήριξε σθεναρά το ‘ΝΑΙ’;
Αν με αφορμή την χρεοκοπία της ακολουθούμενης πολιτικής στο Κυπριακό (η επιδίωξη λύσης Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας, που είχε κατάληξη, το σχέδιο Ανάν), ξαφνικά οι πολιτικοί ηγέτες, αποκτούσαν τις ευαισθησίες που επικαλείται ο Γιαννάκης Κασουλίδης, ο Ελληνισμός μάλλον θα έχανε πολλούς από τους ηγέτες του. Δε θα έκανε χαρακίρι ο Δημήτρης Χριστόφιας για την επιδίωξη που είχε το κόμμα του για ένα ‘χαλαρό ΟΧΙ’ στο δημοψήφισμα, για να ‘τσιμεντώσει’ το ‘ΝΑΙ’; Δεν θα έπρεπε να το σκεφτεί, τώρα, που... θερίζει τους καρπούς της περιλάλητης επαναπροσέγγισης, και της ‘επένδυσης’ που έκανε στον Ταλάτ; Τα ίδια μάλλον ισχύουν για τους χειροκροτητές του ‘εκσυγχρονιστή Ερτογάν’, που πορεύθηκαν οδοιπόροι προς τα Σούσα (συγνώμη, την Άγκυρα). Μιλώντας για ‘χαρακίρι’, σήμερα θα είχαμε άραγε ανάμεσά μας, τους Κώστα Σημίτη, Γιωργάκη Παπανδρέου, και Κωστή Στεφανόπουλο, μετά τη στάση που τήρησαν στο σχέδιο Ανάν;
Οι δηλώσεις του συγκεκριμένου υποψηφίου προέδρου, ίσως να εξέπληξαν κάποιους, που δεν περίμεναν την προεκλογική αντιπαράθεση, να φτάσει σε τόσο ψηλούς τόνους. Υπάρχουν όμως κι αυτοί, που δεν εκπλήττονται. «Όλα να τα περιμένει κανείς, από αυτούς», κάτι τέτοιο θα σκέφτηκαν. Στην Κυπριακή διάλεκτο..., «απόν αντρέπεται, ο κόσμος εν δικός του». Όπως και να ‘χει το πράγμα, τέτοιες δηλώσεις, προκαλούν, και δεν μπορούν να μένουν αναπάντητες.
Πανίκος Ελευθερίου
Άσσια – Κατεχόμενη Αμμόχωστος (6.11.2007)
Πέμπτη 9 Αυγούστου 2007
ΤΑΣΣΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: υποψήφιος πρόεδρος Κυπριακής Δημοκρατίας

Ο Τάσσος Παπαδόπουλος (ο μοναδικός Τάσσος με 2 «σ» στο όνομα του σε όλο τον κόσμο) έχει φανατικούς φίλους αλλά και φανατικούς εχθρούς!
Για τη στάση του στο δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν, επαινέθηκε από πολλούς (σταθερός στις θέσεις και τις αρχές του, δεν υποκύπτει στα σχέδια και στις πιέσεις των ξένων, βάζει πάνω από όλα το συμφέρων του λαού του, κλπ) αλλά κατηγορήθηκε από άλλους (για τον επιτηδευμένο – όπως αυτοί λένε - τρόπο με τον οποίο κάλεσε τον λαό να καταψηφίσει το σχέδιο Ανάν, αλλά και για την μετέπειτα διαχείριση του ΟΧΙ, και το κακό κλίμα που επικράτησε αμέσως μετά το δημοψήφισμα εναντίων της Κύπρου).
Είναι ο πιο προβλεπτός υποψήφιος (αν εξαιρέσουμε τον Κ. Θεμιστοκλέους) και ξέρουμε τι πραγματικά πιστεύει και τι θέλει!
Θεωρεί τις λύσεις τύπου Σχεδίου Ανάν απαράδεκτες, δεν πρόκειται να ενδώσει ποτέ σε τέτοιου είδους λύσεις και αν το δίλλημα μας είναι μια λύση όπως αυτή που μας έφερε ο Κόφι Ανάν ή η σημερινή κατάσταση, ο Τάσσος, επιλέγει το δεύτερο!
Αν συμφωνείτε, ψηφήστε τον!
Ένας καλός λόγος για να μην ψηφήσει κάποιος Τάσσο Παπαδόπουλο: Ήταν υπουργός στην πρώτη κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας το 1960 επί Μακαρίου! Έλεος…
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ: υποψήφιος πρόεδρος Κυπριακής Δημοκρατίας

Ο «σύντροφος» Δημήτρης τόλμησε να κάνει το μεγάλο βήμα!
Για πρώτη φορά στην ιστορία του τόπου, Γενικός Γραμματέας του Κ.Κ.Κ. ΑΚΕΛ, κατεβαίνει σαν υποψήφιος πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας!
Παιδί του λαού, αγαπητός από την μάζα του ΑΚΕΛ, ο Δημήτρης Χριστόφιας αναμένεται να συσπειρώσει σε απίστευτο βαθμό το κόμμα του, και η προσπάθεια του θα είναι να αφήσει εκτός δεύτερου γύρου τον (μέχρι πρότινος συνεργάτη του) Τάσσο Παπαδόπουλο, αφού έτσι θα έχει αυξημένες πιθανότητες εκλογής.
Ούτε αυτόν τον συμφέρει να συζητά για το «κυπριακό» αφού παρουσιάζεται προς τους οπαδούς του ΝΑΙ σαν ο μεσσίας που θα τους απαλλάξει από τον «κακό» και αδιάλλακτο Τάσσο που πέταξε στον κάλαθο τον αχρήστων την ευκαιρία λύσης του κυπριακού (βλέπε Σχέδιο Ανάν) και από τη άλλη δεν θέλει να χάσει τους σκληροπυρηνικούς ΑΚΕΛικούς που υποστήριξαν σθεναρά το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα…
Έτσι, εστιάζει τη συζήτηση στην εσωτερική διακυβέρνηση που σαν κομμουνιστής που είναι πιστεύει ότι έχει περισσότερα να πει από τους άλλους όσον αφορά την οικονομία, τις κοινωνικές προσφορές, κλπ…
Ατάκες του που έμειναν στην ιστορία:
1. «Άλλαξεν ο άνθρωπος σιόρ!» (αναφερόμενος στον Τάσσο Παπαδόπουλο, απευθυνόμενος στους οπαδούς του κόμματος του, προσπαθώντας να τους πείσει να τον ψηφήσουν για πρόεδρο της Δημοκρατίας στις προηγούμενες προεδρικές εκλογές).
2. «Ψηφίσαμε ΟΧΙ για να τσιμεντόσουμε το ΝΑΙ» (δικαιολογώντας γιατί το κόμμα του υποστήριξε ΟΧΙ στο Σχέδιο Ανάν!!!!)
Σνομπάρει τον ΔΗ.ΣΥ και δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να συνεργαστεί ΠΟΤΕ μαζί με δεξιό κόμμα, ούτε και πρόκειται να υποστηρίξει ΠΟΤΕ δεξιό υποψήφιο. Παρόλα αυτά, υποστήριξε, εξέλεξε, και συγκυβέρνησε μαζί με ένα ακροδεξιό (τον Τάσσο Παπαδόπουλο)!!!
Ηγείται ενός κόμματος το οποίο με καμάρι βάζει το «Κ.Κ.Κ» (Κουμουνιστικό Κόμμα Κύπρου) μπροστά από το όνομα του.
Θα κλείσω εδώ αυτή τη συζήτηση αφού: α) δεν θέλω να γίνω περισσότερο κακός και β) όπως έγραψε και ένα φίλος μου στο blog του http://parbriz.blogspot.com :
«Εν έτει 2007, το δεύτερο πιο αναχρονιστικό πράγμα είναι να είσαι κομουνιστής. Το πλέον αναχρονιστικό πράγμα είναι να είσαι αντικομουνιστής…»
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΟΥΛΙΔΗΣ: υποψήφιος πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας

Ο Ιωάννης Κασουλίδης, αφού προσέλαβε επικοινωνιολόγους, και άλλαξε το όνομα του από Γιαννάκης σε Ιωάννης (με το Γιαννάκης κατάλαβε, επιτέλους μετά από 60 χρόνια ότι δεν μπορεί να φτάσει ψηλότερα) προσπαθεί να παρουσιαστεί σαν ο εκσυγχρονιστής της πολιτικής ζωής του τόπου.
Στα θετικά του: το γεγονός ότι περιστοιχίζεται από νέους (ανένταχτους κατά κύριο λόγο) ανθρώπους.
Άν και προσπαθεί να παρουσιάσει την υποψηφιότητα του ως ανεξάρτητη, όλοι γνωρίζουν πως πίσω έχει ο ΔΗ.ΣΥ την ουρά….
Στα αρνητικά του: η «αδυναμία» του να συζητήσει το κυπριακό! Αποφεύγει όπως ο διάβολος το λιβάνι αυτό το θέμα και ειδικά τη συζήτηση για το σχέδιο Ανάν αφού το «παίζει» σε διπλό ταμπλό προσπαθώντας να ψαρέψει ψηφοφόρους και από τους υποστηριχτές αλλά και από τους πολέμιους του Σχεδίου!
Ο Ιωάννης Κασουλίδης θα πρέπει να ανάψει μια λαμπάδα ίσα με το μπόι του Δημήτρη Χριστόφια αφού αυτή η υποψηφιότητα τον έβαλε στο παιχνίδι και του έδωσε ελπίδες για εκλογή!
Δήλωση του Ιωάννη Κασουλίδη που θα μείνει στην ιστορία: αυτή με την οποία, σαν νέος Νοστράδαμος, μας προειδοποιούσε ότι αν δεν υπερψηφίσουμε το Σχέδιο Ανάν θα επέλθει μια νέα Μικρασιατική καταστροφή στην Κύπρο!
Φυσικά το Σχέδιο Ανάν ΔΕΝ πέρασε και Μικρασιατική καταστροφή ΔΕΝ βιώσαμε. Αυτός όμως επιμένει να ζητά την ψήφο μας…