Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

Το Βορειοηπειρωτικό στη Χάγη

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ Στις 24 Φεβρουαρίου του 2009, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:15 μ.μ., κατετέθη στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο (Internet Criminal Court, ICC) του Ο.Η. Ε. , με έδρα τη Χάγη της Ολλανδίας, προσφυγή κατά του αλβανικού κράτους και των αλβανικών αρχών, για την παραβίαση των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας που ζει στην Αλβανία.Στην προσφυγή, αφού πρώτα γίνεται μνεία στην ιστορία, την αδιαμφισβήτητη ελληνικότητα της περιοχής της Βορείου Ηπείρου και τους αγώνες για την αυτονομία της, τονίζονται οι παραβιάσεις των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων όσον αφορά:Την αποφυγή της επίσημης καταμέτρησης του ελληνικού πληθυσμού και άλλων μειονοτήτων στη χώρα, τη λειτουργία των ελληνικών σχολείων, την υφαρπαγή περιουσιών τόσο των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών όσο και της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τα πολιτικά δικαιώματα και την εκπροσώπηση των Ελλήνων μειονοτικών στις δημόσιες υπηρεσίες, το αίσθημα ασφαλείας, τη χρήση της ελληνικής γλώσσας ως επίσημης του κράτους όπου προβλέπεται, την κατανομή της οικονομικής βοήθειας από το αλβανικό κράτος και την εκπροσώπηση των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της χώρας.Για όλα τα παραπάνω προσκομίστηκε ένα πλήθος αποδεικτικών στοιχείων (δημόσια έγγραφα, αποκόμματα εφημερίδων, έντυπα, βιβλία κλπ.) καθώς και ένας κατάλογος υπογραφών από χίλιους περίπου Έλληνες Βορειοηπειρώτες. Θα πρέπει να τονιστεί εδώ ότι, τόσο ο κατάλογος με τα αποδεικτικά στοιχεία για τις παραβιάσεις των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων όσο και ο κατάλογος των υπογραφών, παραμένουν ανοιχτοί για περαιτέρω αποδεικτικά στοιχεία και υπογραφές από τους Έλληνες Βορειοηπειρώτες.Επιτέλους, ύστερα από επίπονη προετοιμασίαδύο περίπου ετών και παρά την σωρεία εμποδίων και δυσκολιών, εισήλθαμε στο σωστό δρόμο, ο οποίος ευελπιστούμε να οδηγήσει στη δικαίωση ενός ιδιαίτερου κομματιού του Ελληνισμού που έχει υποφέρει εδώ και εκατό χρόνια περίπου.Για την επιτυχία του ιερού αυτού σκοπού, απαιτείται η συστράτευση των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών στον κοινό αγώνα για τη δικαίωση τους και η δυναμική τους παρουσία και αρωγή τους τόσο στη συλλογή των απαραίτητων αποδεικτικών στοιχείων όσο και στη συλλογή όσο δυνατόν περισσότερων υπογραφών. Από τώρα και στο εξής, θα σας ενημερώνουμε για τη συνέχεια της πορείας της υπόθεσης μας αυτής, που όχι μόνο ελπίζουμε, αλλά ακράδαντα πιστεύουμε ότι θα έχει δίκαια κατάληξη.«ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ»

Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

Το αλβανικό κράτος συνεχίζει να καταπιέζει τους Χειμαριώτες. Καταδίκη δημάρχου κ.Μπολάνου



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

http://www.himaraunion.com/

Την Τρίτη 10 Μαρτίου, ο εισαγγελέας Αυλώνα στην δίκη του δημάρχου Χιμάρας Βασίλη Μπολάνου για την αποξήλωση των οδικών πινακίδων, πρότεινε την καταδίκη του σε φυλάκιση ενός έτους και επιβολή χρηματικού προστίμου 4000 ευρώ για κατάχρηση εξουσίας και καταστροφή δημόσιας περιουσίας.

Τα πραγματικά γεγονότα έχουν ως εξής:



Το περασμένο έτος, αυθαίρετα και ως μη όφειλε, το αντίστοιχο αλβανικό ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να τοποθετήσει πινακίδες οι οποίες υποδεικνύουν τα τοπωνύμια, τις συνοικίες, τα μνημεία καθώς και τις κύριες οδούς της Χιμάρας. Κατά την αλβανική νομοθεσία η συγκεκριμένη αρμοδιότητα ανήκει στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ο δήμος Χιμάρας, όμως, δεν ερωτήθη ποτέ για την τοποθέτηση των πινακίδων.



Ο δήμαρχος Χιμάρας, συμμορφούμενος με τη νομιμότητα αφαίρεσε τις συγκεκριμένες πινακίδες για τρεις επιπλέον λόγους:

- Οι πινακίδες περιόριζαν τα όρια του δήμου και άφηναν τουριστικά «φιλέτα» εκτός δικαιοδοσίας του δήμου Χιμάρας με σκοπό να τα διαχειριστούν οι «εκλεκτοί» των αλβανών κυβερνώντων, όπως έγινε με την παραλία στη Νίβιτσα-Κακομαία.

- Καταστρατηγούσαν και παραποιούσαν τη σημασία των πολιτιστικών μνημείων, π.χ. το «Μοναστήρι του Σταυρού» αναφερόταν ως «Εκκλησία του Αγίου Σταυρού» και πολλά άλλα τέτοια ευτράπελα.

- Οι πινακίδες ήσαν δίγλωσσες (αλβανικά και αγγλικά) και όχι τρίγλωσσες. Δεν περιελάμβαναν δηλαδή την ελληνική ως μητρική μας γλώσσα κατά παράβαση αφ’ ενός του άρθρου 11 της Συμβάσεως Πλαισίου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις Εθνικές Μειονότητες και αφ’ ετέρου την προ ενός μόλις μηνός ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για αναγραφή των πινακίδων υποχρεωτικά και στα ελληνικά.

(...)

Η συγκεκριμένη δίωξη έρχεται να προστεθεί

  • στην πρόσφατη οριστική καταδίκη πέντε Χιμαριωτών από το ανώτατο δικαστήριο της Αλβανίας για τα γεγονότα των εκλογών του 2003 και
  • στη δίωξη δέκα Χιμαριωτών για συμμετοχή τους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά του άγριου ξυλοδαρμού δύο συμπατριωτών μας από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Χιμάρας.

(...)

Η Ένωση Χειμαρριωτών καταγγέλει για μία ακόμη φορά τις αλβανικές μεθοδεύσεις και ζητά από το αλβανικό κράτος

· να σεβαστεί το δικαίωμά μας στον αυτοπροσδιορισμό ως Ελλήνων και

· να σταματήσει την ποινικοποίηση της πολιτικής και κοινωνικής μας δραστηριότητας.



Προαγγέλουμε την προσφυγή μας στο Διεθνές Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την υπόθεση των πέντε. Θα αναλάβουμε εκστρατεία ενημέρωσης στους διεθνείς οργανισμούς έτσι ώστε να εγείρουμε εμπόδια στην ενταξιακή πορεία της Αλβανίας προς τις ευρωατλαντικές δομές έως ότου αυτή συμμορφωθεί με τους κανόνες ενός κράτους δικαίου. Πιστεύουμε σε αυτήν μας την προσπάθεια θα βρούμε αρωγό την ελληνική πολιτεία στο σύνολό της.

Ας αντιληφθούμε ότι, εάν οι εθνικιστικοί κύκλοι της Αλβανίας συνεχίσουν τις μέχρι τώρα μεθοδεύσεις τους και η αντίδραση της ελληνικής πλευράς παραμείνει η ίδια, ο ελληνισμός της Χιμάρας και της Βορείου Ηπείρου θα αποτελέσει παρελθόν.



Σχόλιο Blogger: Σε άλλα ιστολόγια αναφέρθηκε πρόστιμο 40.000 ευρώ στον δήμαρχο της Χειμάρας. Πάντως είναι η πρόταση του Εισαγγελλέα και όχι η τελική ποινή.Είναι γνωστές οι προσπάθειες των αλβανών να πάρουν τις περιουσίες των βορειοηπειρωτών. Οι βορειοηπειρώτες αδερφοί μας ελπίζουν ότι στην προσπάθεια για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων κ των δικαίων τους θα βρούνε αρωγό την ελληνική πολιτεία ... Το ευχόμαστε και εμείς. Η μάνα Ελλάδα δεν πρέπει να αφήσει τα παιδιά της αβοήθητα άλλη μία φορά.

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

Κάθειρξη 5 ετών σε 5 Χειμαριώτες γιατί σήκωσαν την Ελληνική σημαία.!!!



Τρομοκρατία σε βάρος Β. Ηπειρωτών
εν όψει εκλογών...

Τελεσίδικα καταδικάστηκαν πριν λίγες ημέρες (Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου) από το Ανώτατο Δικαστήριο της Αλβανίας με βαριά ποινή (κάθειρξη 5 ετών) οι πέντε Χειμαριώτες νέοι που στις βουλευτικές εκλογές του 2004 σήκωσαν, διαμαρτυρόμενοι για την νοθεία σε βάρος του Κόμματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, την Ελληνική σημαία.

Βέβαια εκκρεμεί σε βάρος τους η εκτέλεση της ποινής, αφού βρίσκονται και εργάζονται στην Ελλάδα και, όπως ανακοινώθηκε, η «Ομόνοια» θα καλύψει «από κάθε άποψη την προσφυγή τους στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια μέχρι την τελική δικαίωση».

Το γεγονός αυτό, λίγες εβδομάδες πριν ξεκινήσει η προεκλογική περίοδος στην Αλβανία, δείχνει, όπως επισημαίνουν κύκλοι της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, το κλίμα που σχεδιάζεται να επικρατήσει εναντίον του ΚΕΑΔ στις επικείμενες εκλογές.
Μάλιστα υποστηρίζουν ότι η καταδίκη αποτελεί μια σαφής προειδοποίηση ότι οι μηχανισμοί προετοιμάζουν μια ακόμη εκλογική φάρσα κατά της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.

Άποψη της «Ομόνοιας» είναι ότι «παλινδρομεί επικίνδυνα η Αλβανία, αφού με τέτοιες ενέργειες εκτίθεται ανεπανόρθωτα το δημοκρατικό της πολίτευμα».

Σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος Χειμάρας και Πρόεδρος της Ομόνοιας Βασίλης Μπολάνος υπογράμμισε πως η Ομογενειακή Οργάνωση «θα κλιμακώσει την προσπάθεια ενημέρωσης της διεθνούς κοινής γνώμης, των Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και των ΗΠΑ, για την καταπίεση που συνεχίζουν να δέχονται τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, εξαιτίας της εθνικής καταγωγής τους και μόνο. Όπως επισήμανε ο κ. Μπολάνος «οι νεαροί της Ομόνοιας καταδικάστηκαν απ' όλες τις βαθμίδες της Αλβανικής δικαιοσύνης με βάση κατηγορία που είχε απαγγείλει η Εισαγγελία Αυλώνας.

Η κατηγορία λέει ότι δήθεν καθυβρίστηκαν τα εθνικά σύμβολα της Αλβανίας, ενώ στην πραγματικότητα το πλήθος των Ελλήνων εκείνο το βράδυ των εκλογών στην Χειμάρα, ιδιαίτερα ανήσυχο από την επιχειρούμενη καλπονοθεία, απλώς κρατούσε κάποιες Ελληνικές σημαίες.
Ούτε ένα στοιχείο δεν κατατέθηκε που να αφορά το αντίθετο».

Και συμπλήρωσε:
«Η πρόσφατη απόφαση αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι η Αλβανία είναι η δεύτερη, μετά την Τουρκία, δημοκρατία που διώκει την συνείδηση των πολιτών της και τους καταδικάζει σε φυλάκιση. Εν έτει 2009 και ενώ η Αλβανία ενδιαφέρεται να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, φαίνεται πως στην χώρα που ζούμε επιβιώνουν ακόμη νοοτροπίες που θέλουν να παρεμποδίσουν την ομαλή πορεία προς την Ευρώπη».


http://gianniotis.blogspot.com/2009/02/5-5.html


Να θυμίσουμε ότι μόλις προχθές η ΥΠΕΞ της ελλάδας κ. Μπακογιάννη χαμογελαστή επισκεπτόταν την Αλβανία και συνομιλούσε με τα πιο υψηλόβαθμα στελέχη και υποσχόταν μάλιστα και "Ευρωπαϊκή προοπτική"..
Άλλη μία ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΙΟΔΟΣΙΑ??
όπως και σε τόσα άλλα εθνικά θέματα?


Και όλα αυτά λίγες μέρες πριν την ηρωική 17 Φεβρουαρίου 1914που (σε πείσμα της τότε Ελληνικής Κυβέρνησης) οι Βορειοηπειρώτες κήρυξαν την ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ στη β.Ηπειρο, και μάλιστα την πέτυχαν μετά από τρίμηνο ένοπλο αγώνα με τη θυσία πολλών παλικαριών, βορειοηπειρωτών, Κρητών και Κυπρίων.

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008

Προσκύνημα στην λεβεντογέννα Χειμάρρα




Στίς 15-16 Νοεμβρίου 2008 μέλη τῆς ΣΦΕΒΑ καί τοῦ ΠΑΣΥΒΑ ἀπό Ἰωάννινα, Σέρρες καί Θεσσαλονίκη, κάναμε πραγματικότητα μία ἐπιθυμία μας πού κρατοῦσε 18 χρόνια, ἀπό τότε πού ἄνοιξαν τά σύνορα μέ τήν Ἀλβανία. Ἕνα ὁργανωμένο ταξίδι-προσκύνημα στήν ἠρωική καί λεβεντογέννα Χειμάρρα, ἀλλά καί στό Κολικόντασι, στόν τόπο τοῦ μαρτυρίου τοῦ διδασκάλου τοῦ Γένους, τοῦ Πατροκοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ.

Ξεκινήσαμε Σάββατο πρωί ἀπό τή συνοριακή διάβαση τῆς Κακαβιᾶς. Ἀφοῦ κατεβήκαμε τά στενά τῆς Μουζίνας, κάναμε μία σύντομη στάση στό κάστρο τοῦ Λυκουρσίου πού σάν φύλακας ἐπιβλέπει ἀπό ψηλά τήν πόλη τῶν Ἁγίων Σαράντα καί χαρίζει στόν ἐπισκέπτη μία καταπληκτική θέα στό ἀπέναντι νησί τῆς Κέρκυρας , ἀλλά καί σέ ὁλόκληρο τό βόρειο Ἰόνιο πέλαγος. Μέ λύπη ὡστόσο διαπιστώσαμε τήν ἄναρχη δόμηση στήν πόλη τῶν Ἁγίων Σαράντα, πού στό βωμό τῆς τουριστικῆς ἀνάπτυξης θυσιάζει τήν ὀμορφιά καί τήν παραδοσιακή εἰκόνα τῆς πόλης. Παράλληλα τά στελέχη τῆς ΟΜΟΝΟΙΑΣ μᾶς ἐπεσήμαναν τή δημογραφική ἀλλοίωση πού ἔχει ἐπέλθει στήν περιοχή ὄταν ἐνῶ τό 1991 ἐπί συνόλου 15.000 κατοίκων οἱ Ἕλληνες ἀριθμοῦσαν 8.000, σήμερα μέ τήν καθοδηγούμενη ἀπό τά Τίρανα κάθοδο πληθυσμῶν ἐποίκων ἀπό τόν Βορρᾶ τῆς Ἀλβανίας, τήν ἐπιδίκαση τῶν περιουσιῶν κατά κανόνα σε Ἀλβανούς καί Τσάμῆδες, ἀλλά καί τή φυγή πολλῶν Βορειοηπειρωτῶν στήν Ἑλλάδα,οἱ Ἕλληνες Βορειοηπειρῶτες ἀποτελοῦν μόλις τό 8% τοῦ πληθυσμοῦ (2.500 ἐπί συνόλου 27.000 κατοίκων).

Στή συνέχεια καί μέσω ἑνός καινούργιου σχετικά δρόμου πού ὅταν ὁλοκληρωθεῖ θά μειώσει τή διαδρομή ἀπό Κακαβιά -Χειμάρρα σέ λιγότερο ἀπό 2 ὥρες, κατευθυνθήκαμε πρός τά 7 χωριά πού ἀποτελοῦν σήμερα τό δῆμο τῆς Χειμάρρας (Κηπαρό, Βοῦνο, Χειμάρρα, Παλιάσα, Δρυμάδες, Πύλιουρι, Κούδεσι). Τό τοπίο σέ ὅλη τήν παραλιακή διαδρομή εὶναι ἐκπληκτικῆς ὀμορφιᾶς μέ τίς δαντελένιες ἀκρογιαλιές καί τούς ὀρεινούς ὄγκους νά συνυπάρχουν ἀρμονικά καί δικαιολογεῖ τόν τίτλο πού δόθηκε στήν περιοχή σάν τό διαμάντι τοῦ Ἰονίου. Οἱ δυνατότητες για τουριστική ἀξιοποίηση μεγάλες ὅπως ἐπίσης καί ὁ κίνδυνος αὐτή νά γίνει εἰς βάρος τῆς φυσιογνωμίαςκαί τῆς ἀρχιτεκτονικῆς παράδοσης τοῦ τόπου. Τό θετικό εὶναι ὅτι οἱ Χειμαρριῶτες κρατοῦν ὥς τώρα τή γῆ τους καί ἀρνοῦνται νά τήν πουλήσουν γιά να γίνουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Ἐπισκεφτήκαμε πρῶτα τούς Δρυμάδες, ἱστορικό χωριό μέ παράδοση καί πολλούς ἀγῶνες γιά τόν ἑλληνισμό. Μᾶς περίμενε ἡ τοπική ἡγεσία τῆς ΟΜΟΝΟΙΑΣ καί μᾶς ἐνημέρωσε γιά τά προβλήματα καί τίς δυσκολίες πού ἀντιμετωπίζουν ἀλλά καί τήν θέλησή τους νά παραμείνουν στόν τόπο τους καί νά διατηρήσουν τόν ἑλληνικό χαρακτῆρα του. Βασικό τους αἴτημα ἡ εὔρεση ἑνός λεωφορείου πού θά μεταφέρει τά παιδιά ἀπό τά χωριά στή Χειμάρρα, στό ἑλληνικό σχολεῖο, αἴτημα γιά το ὁποῖο ὑποσχεθήκαμε νά μεριμνήσουμε καί γιά τό ὁποῖο κάνουμε ἔκκληση σέ ὅσους μποροῦν να συνεισφέρουν. Στή συνέχεια ἐπιστρέψαμε στή Χειμάρρα ὅπου καί συνομιλήσαμε μέ φορεῖς καί κατοίκους τῆς πόλης καί ἀκούσαμε τά παράπονά τους γιά τίς συχνές καί ἀναίτιες προκλήσεις τῶν ἀλβανικῶν ἀρχῶν πρός τόν πληθυσμό τῆς πόλης. Εἰς ἐπίρρωση τῶν θέσεών τους, εἴδαμε μέ ἔκπληξη σέ ἀρκετά σημεῖα τῆς διαδρομῆς πολύ πρόσφατα ὑβριστικά συνθήματα ἐναντίον τῆς Ἑλλάδος καί τῶν Χειμαρριωτῶν γραμμένα στήν ἀλβανική γλῶσσα.

Ἡ περιήγησή μας στά ἡρωικά καί ἁγιασμένα χώματα τῆς Χειμάρρας ὁλοκληρώθηκε μέ μία ἐπίσκεψη στό ἑλληνικό σχολεῖο ἀλλά καί στό κάστρο τῆς Χειμάρρας μέ τίς δεκάδες ἐκκλησίες καί μνημεῖα-μάρτυρες μίας δοξασμένης ἐποχῆς.

Τὀ βράδυ διανυκτερεύσαμε στήν περιοχή ἀφοῦ γευθήκαμε τήν αὐθόρμητη καί γεμάτη ἀγάπη φιλοξενία τῶν Χειμαρριωτῶν , πού δυστυχῶς δέν βλέπουν συχνά νά τούς ἐπισκέπτονται ἄτομα ἀπό τήν Ἑλλάδα.

Νωρίς τό πρωΐ τῆς ἑπομένης μέρας, ξεκινήσαμε γιά τό δεύτερο σταθμό τῆς περιοδείας μας, τόν τόπο τοῦ μαρτυρίου τοῦ διδασκάλου τοῦ Γένους καί ἱερομάρτυρος Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, στό Κολικόντασι. Ἀφοῦ διασχίσαμε τόν ὀρεινό ὄγκο τοῦ Λογαρᾶ, καί κατεβήκαμε στόν κόλπο τῆς Αὐλώνας (περνώντας κοντά ἀπό τόν ἀξιόλογο ἀρχαιολογικό χῶρο τοῦ Ὡρικοῦ, ἀλλά καί τήν Νάρτα Αὐλῶνος ὅπου κατοικεῖ συμπαγής ὁμάδα Ἑλλήνων) κατευθυνθήκαμε πρός τό Φίερι. Σέ ἀπόσταση 20 λεπτῶν ἀπό τήν πόλη βρίσκεται τό μοναστήρι τοῦ Ἁγίου, πολύ κοντά στό ἐπίσης σπουδαῖο ἐκκλησιαστικό μνημεῖο(μοναστῆρι) τῆς Ἀρδενίτσας. Ἡ μονή ἔχει ἀναπαλαιωθεῖ μέ τή φροντίδα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας καί ἤδη κτίζονται βοηθητικά κτίρια. Μέ μεγάλη συγκίνηση προσκυνήσαμε τόν τάφο τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ, ἡ μνήμη καί τό κήρυγμα τοῦ ὁποίου παραμένουν ἄσβεστα στίς καρδιές τῶν Βορειοηπειρωτῶν, καθώς καί οἱ προφητεῖες του γιά τήν "ἔλευση τοῦ ποθούμενου". Ἐντύπωση μᾶς ἔκανε ὡστόσο τό γεγονός ὅτι τόν Ἅγιο εὐλαβοῦνται ἐξίσου καί οἱ Ἀλβανοί πού τόν τιμοῦν ἰδιαιτέρως καθώς πολλά θαύματα καί προρρήσεις του ἀπευθύνονταν καί σέ μουσουλμάνους. Ἡ διδασκαλία τοῦ Ἁγίου, τό ἁγιασμένο παράδειγμά του, σέ χρόνια δύσκολα καί σκοτεινά ἀλλά καί τό κήρυγμά του γιά τό ἄνοιγμα σχολείων, συνετέλεσαν τά μέγιστα νά διατηρηθεῖ ἀκμαῖο τό φρόνημα τοῦ σκλαβωμένου γένους ἀλλά καί ἡ ὀρθόδοξη πίστη σέ ἐποχές πού οἱ ἀλλαξοπιστίες εἴχαν γίνει καθημερινό φαινόμενο.

Μέ τίς ''πνευματικές μπαταρίες'' γεμάτες ἀπό συναιασθήματα κατευθυνθήκαμε πρός τή Κακαβιά ἀπό τόν ἐθνικό δρόμο Τίρανα-Μπάλς-Τεπελένι-Ἀργυρόκαστρο μέ τήν ὑπόσχεση ὅτι θά ξαναεπισκεφτοῦμε αὐτά τά μέρη πού λόγω τῆς ἀπόστασης δέν εῖναι τόσο προσιτά στούς ἐλλαδίτες. Τά βιώματα καί οἱ ἐμπειρίες πού εἴχαμε ὅμως ὅλο αὐτό τό διήμερο, μᾶς ἔφεραν στό νοῦ καί ἐπιβεβαίωσαν τήν ἀλήθεια σέ ὅσα ἔλεγε ὁ μακαριστός ἰδρυτής μας κυρός ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ὅταν μᾶς συμβούλευε: "παιδιά μου τώρα πού θά πᾶτε μέσα(στή Βόρειο Ἤπειρο), νά μήν πᾶτε σάν ἐπισκέπτες, ὄχι, γιατί δέν θά καταλάβετε τίποτε, μόνο νά πᾶτε σάν ταπεινοί προσκυνητές τῶν ἱερῶν καί τῶν ὁσίων τῆς πίστης καί τοῦ Γένους μας, καί τότε θά νιώσετε πολλά καί θά καταλάβετε τούς Βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας!" Ταπεινοί προσκυνητές λοιπόν καί ἐμεῖς καί συνοδοιπόροι στήν προσπάθεια νά μείνει ἑλληνικός ὁ μαρτυρικός αὐτός τόπος ἀπό τή Χειμάρρα ὥς τήν Κορυτσά, ἀπό τό Ἀργυρόκαστρο ὥς τό Πόγραδετς, ἀπό τήν Πρεμετή ὥς τήν Νάρτα καί τή Σελενίτσα.

Πηγή: ΣΦΕΒΑ http://www.sfeva.gr/EB34FB70.el.aspx

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

Νεα σχολική χρονιά στη Β.Ήπειρο-Ανακοίνωση & έκκληση


Τα ελληνόπουλα της Βορείου Ηπείρου, για άλλη μια χρονιά,
δεν έχουν περιθώριο να χαρούν την έναρξη της νέας
σχολικής χρονιάς: η αλβανική κυβέρνηση, σε πλήρη αντίθεση
με την λεγόμενη ευρωπαϊκή και βορειοατλαντική προοπτική που
διατείνεται ότι θέλει να προσδώσει στη χώρα, δίνει το
δικαίωμα
για δημόσιο ελληνικό σχολείο μόνο σε λίγα ερημωμένα
χωριά
κοντά στη Δρόπολη, το Αργυρόκαστρο και τους Αγίους
Σαράντα.

Εμπαίζοντας ουσιαστικά την Ελλάδα, λειτουργεί και ελληνικό
τμήμα
μέσα σε 2 αλβανικά σχολεία μέσα στο Αργυρόκαστρο και
τους Αγίους Σαράντα, αλλά επιτρέπει εκεί τη φοίτηση μόνο
των παιδιών που και οι 2 γονείς είναι από 99 συγκεκριμένα
χωριά
, και όχι όσων χιλιάδων κρατάνε τον ελληνισμό μέσα τους
στις πατρογονικές τους εστίες.

Λίγα ιδιωτικά ελληνικά σχολεία, όπως π.χ. στην Κορυτσά τα
εκπαιδευτήρια ΟΜΗΡΟΣ και στο Αργυρόκαστρο τα σχολεία της
Αρχιεπισκοπής, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των διδασκόντων
δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της εκπαίδευσης της
Ελληνικής Κοινότητας της Βορείου Ηπείρου, παραβλέποντας
το γεγονός ότι ακόμη και αυτά απειλούνται με ανάκληση
άδειας λειτουργίας (βλ. Αργυρόκαστρο) τη στιγμή που
δεκάδες μουσουλμανικά, τουρκικά και ιταλικά σχολεία
υπάρχουν στη γειτονική χώρα χωρίς κανένα πρόσκομμα.


Παράλληλα το πρόβλημα της έλλειψης βιβλίων στην ελληνική
γλώσσα θα ταλαιπωρήσει και φέτος (για 5η χρονιά )τους
Βορειοηπειρώτες μαθητές, όπως και το γεγονός ότι τα
σχολικά κτίρια στα ελληνικά χωριά κάθε άλλο παρά
κατάλληλα μπορούν να χαρακτηρισθούν για να φοιτούν
μαθητές σε αυτά.


Μέχρι τη μέρα που όλοι οι 'Ελληνες της Βορείου Ηπείρου
και της Αλβανίας, ελληνόφωνοι, αλβανόφωνοι και
βλαχόφωνοι, θα έχουν το αυτονόητο δικαίωμα για
υψηλού επιπέδου, δημόσια ελληνική παιδεία, η ΣΦΕΒΑ θα
συνεχίσει
τη λειτουργία των φροντιστηρίων εκμάθησης
ελληνικής γλώσσας,
ευχαριστώντας εκ βάθους καρδιάς
και εκ μέρους των μαθητών της Βορείου Ηπείρου όλους
όσους από το 1991-92 στηρίζουν αυτή την προσπάθεια.
Φέτος θα λειτουργήσουν φροντιστήρια υπό την επίβλεψη
της ΣΦΕΒΑ στην Κορυτσά, στην Πολένα, στους Αγίους
Σαράντα και σε γειτονικά χωριά και κωμοπόλεις, και
στην περιοχή του Αργυροκάστρου. Καλούμε όλους τους
ευαισθητοποιημένους Έλληνες να βοηθήσουν σύμφωνα με
τις δυνατότητές τους είτε χρηματικά είτε δωρίζοντας
σχολικό υλικό ή δώρα (μέχρι την περίοδο των Χριστουγέννων).


ΣΦΕΒΑ ΕΕ Θεσσαλονίκης

Υπεύθυνη επιτροπή για φροντιστήρια για περισσότερες
πληροφορίες: ΣΦΕΒΑ Θεσσαλονίκης, τηλ. 6932306904,
2310270812, Email: thessaloniki@sfeva.gr


ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ: 212 / 29602657 (σε περίπτωση
κατάθεσης, αποστείλλατε αντίγραφο της κατάθεσης στα
γραφεία μας Τσιμισκή 126, 546 21 ή με fax στο
2310284303 για να κοπεί απόδειξη δωρεάς).


Σχόλιο blogger: η φωτογραφία από την Άρτα Αυλώνος
γύρω στο 1995. Βορειοηπειρωτόπουλα διδάσκονται την
ελληνική μέσα στην εκκλησία (διακρίνεται ο μαυροπίνακας
μπροστά από το τέμπλο).


Τετάρτη 2 Ιουλίου 2008

Αλβανία: Λουκέτο στο ΙΕΚ Αργυροκάστρου - Απαγόρευση χτισίματος ορθόδοξου καθεδρικού ναού στην πόλη


ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΟ ΙΕΚ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ


Νέα πρόκληση των Αλβανών
Έβαλαν λουκέτο στο ΙΕΚ της Μητρόπολης Αργυροκάστρου
Μέσα στην περίοδο των εξετάσεων έκλεισαν το ΙΕΚ Αργυροκάστρου, το οποίο ιδρύθηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο και ανήκει στην Εκκλησία, με το πρόσχημα ότι δεν καταβλήθηκαν κάποιοι δημοτικοί φόροι, τους οποίους ο Δήμος δεν είχε ζητήσει!
Δεκάδες σπουδαστές και σπουδάστριες κινδυνεύουν να χάσουν την χρονιά τους, εξαιτίας του αδικαιολόγητου αντιορθόδοξου μένους του Δημάρχου Αργυροκάστου Φλιαμούρ Μπίμε. Το ΙΕΚ είναι υπερσύγχρονο, με άριστους εκπαιδευτικούς και φοιτούν σ’ αυτό νεαροί και νεαρές ανεξάρτητα από καταγωγή και θρήσκευμα.


ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ

Εξάλλου ο Δήμος Αργυροκάστρου και συγκεκριμένα ο Δήμαρχος αρνείται, εδώ και χρόνια, να δώσει άδεια για την ανέγερση Καθεδρικού Ναού, καθώς και Νηπιαγωγείου σε οικόπεδο που αγοράστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο Γιαννουλάτο. Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση κεκλεισμένων των θυρών του Πολεοδομικού Συμβουλίου που ελέγχεται απόλυτα από τον Δήμαρχο, απορρίφθηκε χωρίς να υπάρξει σοβαρή αιτιολογία η αίτηση της Μητροπόλεως Αργυροκάστρου.

Είναι αξιοσημείωτο ότι σ’ αυτή τη συνεδρίαση δεν επιτράπηκε η είσοδος όχι μόνο στην μηχανικό της Μητροπόλεως, αλλά και στο κλιμάκιο του ΟΑΣΕ που εδρεύει στην πόλη.
Ο σοσιαλιστής Δήμαρχος δεν άνοιξε καθόλου τον φάκελο της Μητροπόλεως, ο οποίος είναι πλήρης, και εισηγήθηκε το θέμα με πολιτικά και όχι με τεχνικά κριτήρια.

Υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι παρά τις πιέσεις που δέχεται από πολιτικά πρόσωπα της Αλβανίας και της Ελλάδας, δεν μπορεί να προχωρήσει σε έκδοση άδειας, γιατί έχει υποσχεθεί έξι φορές στους ψηφοφόρους του πως τον συγκεκριμένο χώρο θα τον μετατρέψει σε πάρκο πρασίνου! Δηλαδή ένα ιδιωτικό οικόπεδο, που έχει αγορασθεί με κάθε νομιμότητα, ο Δήμαρχος Αργυροκάστρου σχεδιάζει να το κάνει πάρκο!


Το περίεργο είναι ότι στην ψηφοφορία τάχθηκαν υπέρ της απόρριψης της αίτησης ακόμη και Ορθόδοξα στο θρήσκευμα μέλη του Πολεοδομικού Συμβουλίου, για να μην διαταράξουν την καλή σχέση τους με τον Δήμαρχο! Αλλά και ο Ελληνικής καταγωγής Πολεοδόμος που είχε υπογράψει την πολεοδομική μελέτη, ψήφισε αρνητικά! Προφανώς τα άτομα αυτά, όπως ισχυρίζονται στελέχη της Ελληνικής Μειονότητας, έπεσαν θύματα εκβιασμών.
Ενώ οι Έλληνες, μέλη του Πολεοδομικού Συμβουλίου δείλιασαν, αντίθετα ο Πρόεδρος στο Αργυρόκαστρο του κυβερνώντος Δημοκρατικού Κόμματος και Διευθυντής του Πολεοδομικού Γραφείου της Περιφέρειας, ζήτησε από τον Δήμαρχο να εξετασθεί ο φάκελος!

Στελέχη της Ελληνικής Μειονότητας επισημαίνουν ότι η Αλβανική Κυβέρνηση θα πρέπει να εγκαλέσει τον Δήμαρχο και να τον ελέγξει πειθαρχικά, γιατί παραβιάζει κατάφορα τους νόμους.
Οι κληρικοί της Μητροπόλεως Αργυροκάστρου σε ψήφισμα που εξέδωσαν καλούν τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Μπεσνίκ Σέχου να «επιστρέψει την υπόθεση στο Πολεοδομικό Συμβούλιο και να επαναληφθεί η συζήτηση του θέματος».
Mάλιστα υπογραμμίζουν ότι «η επένδυση της οποίας απαιτούμε να ανοίξετε το πράσινο φως υλοποίησης, δεν αποτελεί προνόμιο μόνο για την Ορθόδοξη Κοινότητα. Προβλέπουμε σ’ αυτό την κατασκευή Νηπιαγωγείου, παιδικής χαράς, κτιρίου συνάξεων, μουσειακών χώρων κ.ά. Βασικό παραμένει επίσης η διαχείριση και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου και η δημιουργία δημόσιου πράσινου πάρκου που λείπει τόσο πολύ από το Αργυρόκαστρο».


ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΔΡΟΜΩΝ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

Ενώ ο νόμος προβλέπει πως «για την ονομασία των δρόμων αποφασίζει η τοπική Κοινότητα ή ο Δήμος», εν τούτοις οι Αλβανικές αρχές δεν δίνουν το δικαίωμα αυτό στις Κοινότητες και στους Δήμους με ελληνικό πληθυσμό.
Είναι γνωστή η δίωξη που ασκήθηκε εναντίον του Δημάρχου Χιμάρας και Προέδρου της Ομόνοιας Βασίλη Μπολάνου, γιατί κατέβασε τις αλβανόγλωσσες πινακίδες από την περιοχή του.
Το θέμα αυτό είχε ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2007, όταν οι τοπικοί άρχοντες της Χιμάρας είχαν προτείνει η τοποθέτηση τουριστικών και πολιτισμικών πινακίδων να γραφτούν σε τρεις γλώσσες: Αλβανική, Αγγλική και Ελληνική. Το αίτημα απορρίφθηκε και όταν τοποθετήθηκαν οι γραμμένες μόνο στα Αλβανικά πινακίδες ξηλώθηκαν.
Δίγλωσσες πινακίδες δεν υπάρχουν και στην εθνική οδό Γεωργουτσάτες-Δέλβινο-Άγιοι Σαράντα.
Οι Αλβανικές Αρχές αποφεύγουν τις δίγλωσσες πινακίδες στην περιοχή της Βορείου Ηπείρου, γιατί γνωρίζουν καλά ότι δεν είναι μόνο εργαλεία επικοινωνίας, αλλά κυρίως κομμάτι της ταυτότητας του πληθυσμού.

Εκτός από τα μαφιόζικα κυκλώματα, την άρνηση για ελληνικές πινακίδες, τώρα έρχεται έντονα στο προσκήνιο και ο ύπουλος πόλεμος εναντίον της Ορθοδοξίας και ειδικότερα εναντίον της Μητροπόλεως Αργυροκάστρου. Όπως τονίζουν οι ιερείς και οι πιστοί της Μητροπόλεως «η υπόθεση είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη, καθώς καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και η ελεύθερη άσκηση της θρησκευτικής ελευθερίας».

Ο. - Η.

Πηγη Π.Λ.

http://www.neb.gr/node/484

Σχόλιο Αντιπαρακμής : Είναι γνωστό ότι οι ελληνικής καταγωγής ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ, οι οποίοι επί Χότζα
  • κατέδιδαν τους Έλληνες πατριώτες (δεν δίσταζαν μάλιστα να καταδίδει αδερφός τον αδερφό)
  • τους έστελναν σε πολυετείς φυλακές (με καταναγγαστικά έργα) ή εξορίες
  • καταδίκαζαν τις οικογένειες των βορειοηπειρωτών φυγάδων (βορειοηπειρωτών που στα χρόνια του κομμουνισμού έκαναν απόπειρα ή πετύχαιναν να δραπετεύσουν στην Ελλάδα) σε απομόνωση και κοινωνική και υλική εξόντωση

όταν το 1990 άνοιξαν επιτέλους τα σύνορα, όχι μόνο δεν ζήτησαν ποτέ συγνώμη για τα εγκλήματα εις βάρος των συμπατριωτών τους αλλά και φρόντισαν να καταλάβουν πρωτοκλάσσάτες θέσεις και να το παίζουν και ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ (ούτε τον όρο Βόρειο Ήπειρο δεν χρησιμοποιούνε οι ανθέλληνες).

Επιπλέον είναι ντροπή, να συμμετέχουν Έλληνες μειονοτικοί στο σοσιαλιστικό (πρώην κομμουντιστικό κόμμα του Χότζα) ή να παραβρίσκονται μειονοτικοί στο συμβούλιο για την ορθοδοξη εκκλησία και να απορρίπτουν την αίτηση για την ανέγερση του ναού.


Παρασκευή 20 Ιουνίου 2008

ΚΑΤΑΔΙΚΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΟΙΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ

ΚΑΙ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ

Με την υπ’ αριθμ. 244/24-9-04 απόφαση του Πρωτοδικείου της Αυλώνας, στην Αλβανία και με την επικυρούσα αυτήν υπ’ αριθμ. 302/26-12-06 του Εφετείου Αυλώνας, καταδικάστηκαν ερήμην σε ποινές 3 ετούς φυλάκισης Έλληνες ομογενείς με τις κατηγορίες της... “Έκκλησης για εθνικό μίσος” και “Προσβολής της Αλβανικής Δημοκρατίας και των συμβόλων της” για δήθεν επεισόδια που προκάλεσαν κατά τις τοπικές δημοτικές εκλογές στις 12 Οκτωβρίου 2003. Οι καταδικασθέντες Βορειοηπειρώτες είναι οι Βαγγέλης Κολλιλάς, Κώτσος Λάζαρης, Αλφρέντη Μπελέρης, Σοφίκα Ράπο και Άγγελος Κοκαβέσης.

Μάλιστα η Σοφίκα καταδικάστηκε ως “αρκετά δραστήρια στην οργάνωση της διαδήλωσης...”, αφού υπήρξε “... απο τους πρώτους που αναπέταξαν την ελληνική σημαία, με την οποία αργότερα έντυσε το κορμί της, ψάλλοντας ελληνικά τραγούδια...”.

Για το θέμα κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Εξωτερικών ο Μάκης Βορίδης ρωτώντας την Ντόρα Μπακογιάννη: Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί η Ελληνική Κυβέρνηση ώστε να αποτρέψει τις δυσμενείς συνέπειες των ως άνω καταδικαστικών αποφάσεων για την ελεύθερη πολιτική δράση της Ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία και Με ποιον τρόπο σκοπεύει να εξαφανίσει τις συνέπειες των ανωτέρω αποφάσεων για τους καταδικασθέντες. Υπενθυμίζουμε ότι το μόνο "αδίκημα" των ομογενών μας ήταν ότι εξέφρασαν ανοιχτά την Ελληνικότητά τους!

πηγη: http://www.stoxos.gr/2008/06/blog-post_5688.html

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2008

ΞΥΠΝΑ ΤΟΥΣ "ΠΕΡΙΟΙΚΟΥΣ"


Αν φώναζα στις 3π.μ. που κοιμόσουν θα έστελνες αστυνομία, σωστά;

Λευκωσία, Τετάρτη 11 Ιουνίου ‘08, 03:35 προ μεσημβρίας:

Ούτε καν «χάραμα» δεν είναι, δεν έφεξε η παραμικρή ακτίδα φωτός. Τα μόνα που σπάζουν το σκοτάδι είναι τα φώτα του δρόμου, των αυτοκινήτων και της ψευδοσημαίας του ψευδοκράτους του αληθοκατακτητή στον Πενταδάκτυλο.


Παντού ησυχία, αφού ο κόσμος κοιμάται. Κοιμόμουν κι εγώ στο σπίτι στον Λυκαβητό της μοιρασμένης Λευκωσίας. Ξαφνικά ακούω φωνές από κάποιον κύριο που προκαλεί οχληρία. Ξύπνησα. Ο κύριος τραγουδούσε, έψαλλε κάτι παράξενα, ακατανόητα! Προφανώς αδικαιολόγητα! Η ώρα 3π.μ. δεν τραγουδά ο κόσμος. Η ώρα 3π.μ. ο κόσμος δεν ψάλλει με τα μεγάφωνα αναμμένα. Η ώρα 3π.μ. έχω το ανθρώπινο δικαίωμα να κοιμούμαι, να μην με ενοχλεί κανένας, να ξεκουράζομαι διότι ξημερώνοντας πάω δουλειά. Η ώρα 3π.μ. οι άνθρωποι έχουμε το δικαίωμα να ηρεμούμε για να αντεπεξέλθουμε το πρωί στις επαγγελματικές υποχρεώσεις μας. Η ώρα 3π.μ., προσωπικά τουλάχιστον, δεν ανέχομαι κανένας να φωνάζει, δεν καταδέχομαι κανέναν να διαταράσσει την ησυχία μου.

Εσύ, φίλε μου, τί θα έκαμνες στη θέση μου; Πώς θα αντιδρούσες όταν τούτος ο κύριος αποφάσιζε να ανάψει τα μεγάφωνα για να τελέσει το κατιτίς του;

Όμως, ο κύριος ιμάμης της κατεχόμενης Λευκωσίας αποφάσισε η ώρα 3:35 προ μεσημβρίας να ψάλει! Μετά από 10 λεπτά σιώπησε. «Επιτέλους!» σκέφτηκα, «ξανά προσπάθεια για ύπνο». Μετά από διάλειμμα 4-5 λεπτών άρχισε δεύτερη προσευχή από μεγαφώνων. Διάλειμμα – Τρίτη προσευχή και ου το καθεξής.

Εγώ, εργαζόμενος πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας, τί μπορώ να κάμω; Πώς μπορώ να διαμαρτυρηθώ; Αν διαμαρτυρηθώ για αυτό το παράπονό μου, ξέρω, θα αποκτήσω την ταμπέλα του ακραίου, εθνικιστή, σωβινιστή και πάει τραίνο ο χαρακτηρισμός...

Τελικά, τί δικαιώματα έχω; Έχω δικαίωμα να κοιμηθώ; Έχει δικαίωμα κάποιος να φωνασκεί σε ώρα κοινής ησυχίας; Έχω δικαίωμα ανεξιθρησκείας; Έχει δικαίωμα κάποιος να προβαίνει σε θρησκευτική προπαγάνδα; Σε ποιαν Αρχή να καταφύγω να διαμαρτυρηθώ για αυτό, που πολύ φοβούμαι, μάλιστα, θα κατακριθώ;

«Νομίζω» πως απαγορεύεται η θρησκευτική προπαγάνδα προς άγραν πιστών καθόλη τη διάρκεια του νυχθημέρου, άρα ασφαλώς και σε ώρες κοινής ησυχίας.

Σας παρακαλώ, οι αρμόδιοι κάμετε κάτι για να μου διαφυλάξετε το δικαίωμά μου για ανθρώπινη ξεκούραση.

Σας παρακαλώ, οι συμπατριώτες μου συναισθανθείτε το πρόβλημα.

Σας παρακαλώ, όλοι... Καλόν Αγώναν για τη διατήρηση των Ελληνορθόδοξων ιδανικών μας, τη διασφάλιση της ρωμαίικης παράδοσής μας, την επιβίωσή μας ως Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Κύπρου.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Παράρτημα:

Την Κυριακή συμμετείχα στον καθιερωμένο εκκλησιασμό. Η Θεία Λειτουργία ξεκινά κάθε Κυριακή στις 6π.μ.. Πήγα στις 07:30π.μ. μα στον προαύλιο χώρο του Ναού δεν ακουγόταν τίποτε. Πλησίασα στην πόρτα του Ναού για να ακούσω «Σοφία. Ορθοί. Ακούσωμεν του αγίου Ευαγγελίου το ανάγνωσμα». Στις 09:18π.μ. καθόμουν στο προαύλιο πεζούλι, ακριβώς έξω από την πόρτα του Ιερού Βήματος. Άναψαν τα μεγάφωνα του Ναού. Παραξενεύτηκα. «Τόση ώρα ήταν κλειστά και στις 09:18π.μ. άναψαν».

Ασφαλώς και ανεπιφύλακτα μου απάντησε ένας φίλος. Φάνηκε «λογικό» επιχείρημα. «Είναι για να μην ξυπνήσουμε τους γείτονες».

Αμέσως σκέφτηκα... «Βέβαια! Μην ξυπνήσουμε τους κεκοιμημένους περιοίκους!»


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - ΜΙΑ ΚΑΜΠΑΝΑ ...

Θυμήθηκα που διάβαζα ένα βιβλίο για την Κωνσταντινούπολη, όπου σε ένα χωριό, ο μοναδικός επιζών παππούλης πήγαινε και κτύπαγε την καμπάνα της εκκλησίας. Όχι επειδή θα γινόταν λειτουργία. Ούτως ή άλλως, ο τόπος δεν έχει παπά. Ούτε το έκαμε για να ξυπνήσει τους γειτνιάζοντες, αλλά για να ακουστεί η καμπάνα! Να ακουστεί για λίγο ο γλυκύς εκείνος ήχος της καμπάνας! Ο ήχος της καμπάνας, από τα ελάχιστα πράγματα που θυμίζουν Ορθοδοξία και Ελλάδα· ο ήχος που φέρνει αναμνήσεις· ο ήχος που κρατά εκεί, παρών ο παππούς· ο ήχος που επιμένει και διαδηλώνει παράδοση και καταβολές· ο ήχος που φωνάζει «Ελευθερία»! Ο ήχος που δεν ενοχλεί κανέναν εκεί, αλλά ενοχλεί στα δικά μας αυτιά μόνον όταν πρόκειται για ορθόδοξο ναό.


Β.ΗΠΕΙΡΟΣ- ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ - ΦΥΓΑΔΕΣ

Θυμήθηκα που άκουγα μια ομιλία του Μητροπολίτη πρώην Δρϋινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης, υπέρτιμου και έξαρχου πάσης Βορείου Ηπείρου κ.Σεβαστιανού. Ο Δεσπότης διηγότανε για τη Βόρειο Ήπειρο πως «Ζει η πίστις, αγαπητοί μου, εκεί μέσα. Ζει και στις φυλακές, Ζει και στις εξορίες, Ζει με τις μανούλες, Ζει με τις γιαγιές που με κίνδυνό τους τρέχουν να πάνε ν’ ανάψουν καντηλάκια στους γκρεμισμένους εκεί πέρα ναούς. Ζει! Γι’ αυτό και τροφοδοτούνται οι φυλακές, διότι δεν συμβιβάζονται...» Και Βορειοηπειρώτης φυγάς εκ της αλβανικής κομμουνιστικής - αθεϊστικής κολάσεως (άρτι 1990) εκφωνούσε συγκλονισμένος προς τον Δεσπότη: «Περπατήσαμε όταν είδαμε στο χωριό Ποντικάδες τον σταυρό της Εκκλησίας. Τότες είπαμε ΕΔΩ ΕΛΛΑΔΑ! (...) Έπειτα, αμέσως ήρθε ο Δεσπότης μας (...) που έχουμε τόσα χρόνια να τον δούμε. (...) Παππούλη, του λέγω, γιατί δεν ξέραμε τί θα πει Δεσπότης. Παππούλη μου, αν θέλεις, έχομε από το ’64 να κοινωνήσομε. Άμα θέλεις να μας κοινωνήσεις, γιατί γινήκαμε τούρκοι! Και στις 18 Απριλίου, εκείνες τις στιγμές έκλαιε όλο το χωριό το Δελβινάκι, κι οι αστυνόμοι δακρύσανε, χορτάσαμε κλάψιμο που ύστερα από 18 χρόνια, στις 18 Απριλίου 1982, που εσείς πέρσι είχατε Πάσχα, κοινωνήσαμε κι εμείς μαζί σας»!


ΚΑΡΠΑΣΙΑ

Θυμήθηκα ακόμα τους εγκλωβισμένους μας στην Καρπασία που δεν έχουν παπά, παραμόνο τον π.Ζαχαρία στο τουρκοκρατούμενο Μοναστήρι του Αποστόλου Ανδρέα. Οι καμπάνες εκεί δεν χτυπούν καθόλου, διότι οι κάτοικοι διώχθηκαν βίαια το ’74. Δεν υπάρχει άνθρωπος εκεί να τις χτυπήσει. Όσοι επιμένουν να ζουν ακόμα εκεί Ελεύθεροι – Πολιορκημένοι παρακαλούν τους έγκριτους πολιτικούς μας που τους επισκέπτονται προεκλογικά, όπως διεκδικήσουν την επιστροφή και της περιοχής της Καρπασίας, την οποία στάθηκαν ταπεινοί και υπερήφανοι ακρίτες να την φυλάσσουν. Η απάντηση που λαμβάνουν, αποστομώνει: «Δεν είναι στους υπολογισμούς μας, δεν συμπεριλαμβάνεται στα σχέδιά μας». Ερώτημα που προκύπτει: «Ε, τί στο καλό κάνουν εκείνοι οι φρουροί, τί παρέμειναν στην Καρπασία να κάνουν αφού την έχετε παραδώσει;»

Τα μεγάφωνα στην ενορία μου, λοιπόν, άναψαν για μετάδοση της Θείας Λειτουργίας στις 09:18π.μ. μήπως και ξυπνήσουμε τους γείτονες. Άλλοτε, στην αγρυπνία της Αγίας Βαρβάρας που κάμαμε, η καμπάνα δεν χτύπησε για πρόσκληση των πιστών διότι ήταν ώρα 11:00μ.μ., ώρα ύπνου, ώρα κοινής ησυχίας.

Άνθρωποι Χριστιανοί επιποθούν να ακούσουν, έστω για λίγο, τον ήχο της καμπάνας και μόνον. Άνθρωποι Χριστιανοί θέλουν να ακούνε, έστω για λίγο, τον ήχο της καμπάνας και ας ξέρουν πως δεν είναι παπάς να λειτουργήσει. Ας ξέρει ο Πολίτης παππούλης πως «άδικα» χτυπά, δεν έχει παπά, δεν έχει λαό να ακούσει. Όμως χτυπά, ώσπου χτυπά κι η καρδιά του!

Άνθρωποι Χριστιανοί διψούν για κοινωνία, Θεία Κοινωνία που στερούνται δεκάδες χρόνια.

Άνθρωποι Χριστιανοί κοιμούνται στη Θεία Λειτουργία και ενοχλούνται ΑΝ χτυπήσει καμπάνα, ΑΝ ακουστεί «κιχ» από τα μεγάφωνα. Άνθρωποι Χριστιανοί Νεοέλληνες κοιμούνται! Σκέτο κοιμούνται. Υπνώττουν. Στον ξύπνιο τους υπνοβατούν! Αλλού ο «τρελός» γερο-Πολίτης ξυπνά να χτυπήσει την καμπάνα χωρίς λόγο, ο Βορειοηπειρώτης κραυγάζει από ευτυχία πως κοινώνησε μετά από δεκαοχτώ (18!) χρόνια, ο Καρπασίτης ξέρει πως πουλήθηκε ο τόπος του...

Αγαπητέ «περίοικε» συμπατριώτη, ΞΥΠΝΑ!

Αν είσαι ξύπνιος ΞΥΠΝΑ ΤΟΥΣ «ΠΕΡΙΟΙΚΟΥΣ» πριν τον ξυπνήσει ο χότζας.

Σύνθημα: ΞΥΠΝΩ, ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΙ!

Μου εστάλλει από έναν φίλο και συναγωνιστή από την Κύπρο που υπογράφει ως :

"Πρόσφυγας εκ Περιστερωνοπηγής Αμμοχώστου-ΕΓΩ"


Φωτο 1 : Το μοναστήρι της Θεοτόκου Παμμακάριστου χρησιμοποιείται σήμερα ως τζαμί. Πηγή : http://www.metopo.gr/article.php?id=30

Φωτο 2. Φωτογραφίο από Β.Ήπειρο (Άρτα -Αυλώνος) . Ελληνόπουλα μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα μέσα στην εκκλησία.

(Όπως και στα περισσότερα μέρη της Β.Ηπείρου οι αλβανοί ΔΕΝ αναγνωρίζουν την ύπαρξη ελληνικής μειονότητας και ΔΕΝ επιθτέπουν την ίδρυση ελληνικών σχολείων με εξαίρεση ελάχιστα που λειτουργούνε στις περιοχές Αγ.Σαράντα, Αργυροκάστρου και ενός στην Κορυτσά). Φωτο από ΣΦΕΒΑ http://www.sfeva.gr

Φωτο 3-4. Φωτογραφία από http://www.apodimos.com/arthra/index_gen6.html)

Κυριακή 18 Μαΐου 2008

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ - ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ!




























Ιστορικά

17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1914
: 2000 Βορειοηπειρώτες (Ιερολοχίτες), με τους 3 μητροπολίτες (Δρυϊνουπόλεως, Κονίτσης και Κορυτσάς) και τον Γεώργιο Χ. Ζωγράφο (γιο του μεγάλου ευεργέτη της πατρίδος μας) ανακηρύσουν την ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ Β.ΗΠΕΙΡΟΥ!

17 Μαϊου 1914 (3 μήνες αργότερα) μετά τα νικηφόρα αποτελέσματα των αγώνων, το νεοσύστατο Αλβανικό κράτος αναγκάζεται να υπογράψει το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας και να παραχωρίσει ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ Β.ΗΠΕΙΡΟ.

Σήμερα (19/5/2008) όπως κάθε χρόνο, στο ακριτικό Δελβινάκι (λίγα χλμ μακρυά από τα ελληνοαλβανικά σύνορα) γιορτάστηκε από την Ι.Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως κ Κονίτσης η επέτειος υπογραφής (αναγνώρισης από την Αλβανία) της Αυτονομίας της Β.Ηπείρου, το 1914.

Εντυπωσιακή ήταν φέτος η συμμετοχή εκτός από τη ΣΦΕΒΑ-ΠΑΣΥΒΑ και αρκετών βορειοηπειρωτικών Συλλογων- νεολαιών αλλά και εκατοντάδων βορειοηπειρωτών.

Ανάμεσα στα συνθήματα που με πάθος φωνάχτηκαν από τη νεολαία ήταν
"Αυτονομία στη Βόρειο Ήπειρό μας",
"Οι Βορειοηπειρώτες και πάλι θα νικήσουν",
"από την Κερήνεια ως την Κορυτσά - οι έλληνες παλεύουν -για τη λευτεριά"
"ελληνικά σχολεία στη Βόρειο Ήπειρό μας" κ.α.
ενώ δεν έπαψαν να ακούγονται τα γνωστά μαχητικά τραγούδια της ΣΦΕΒΑ

Υπενθυμίζουμε ότι στον ένοπλο αγώνα του 1914 συμμετείχαν εκτός από Κρητικούς και Κύπριοι εθελοντές που έσπευσαν να προσφέρουν τη ζωή τους θυσία στο σκλαβωμένο κομάτι της Ηπείρου.


(ενημερωτικό υλικό για τους αγώνες του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού μπορείτε να βρείτε και στην ιστοσελίδα:
http://www.sfeva.gr )

Παρασκευή 11 Απριλίου 2008

Ένα ακόμη περιστατικό βίας στη Χειμάρρα Β.Ηπείρου


Το απόγευμα της 9ης Απριλίου 2008 οι συμπατριώτες μας Μανώλης Ζώτος και Ράππος Ερίων έπεσαν θύματα ξυλοδαρμού από Αλβανούς αστυνομικούς του τμήματος Χειμάρρας μόνο και μόνο επειδή ζήτησαν το λόγο από τα όργανα του αλβανικού κράτους, οι οποίοι τους σταμάτησαν για έλεγχο.
Σαν να μην έφτανε ο ξυλοδαρμός των δύο συμπατριωτών μας, όταν το βράδυ πήγαν στο αστυνομικό τμήμα για να υποβάλλουν μήνυση κατά των εν λόγω αστυνομικών, ο διοικητής του τμήματος τούς αρνήθηκε να ασκήσουν αυτό το νόμιμο δικαίωμά τους δηλώνοντάς τους ότι πρέπει να προσέλθουν την επόμενη ημέρα προκειμένου να υποβάλλουν μήνυση.
Η παρουσία τους το επόμενο πρωί κατέδειξε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αλβανική αστυνομία στη Χειμάρρα με την ανοχή του αλβανικού κράτους. Ξανά δεν επετράπη στους Ζώτο και Ράππο να καταθέσουν μήνυση για τον ξυλοδαρμό τους, και όταν ο θείος ενός εξ αυτών πήγε στο αστυνομικό
τμήμα να διαμαρτυρηθεί, ο διοικητής Λεονάρντ Λάλαϊ τον εξύβρισε και άρχισε να πυροβολεί στον αέρα, προσπαθώντας να τον εκφοβίσει και θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή και την σωματική ακεραιότητα των περιοίκων.
Η απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά του οργάνου της τάξης είχε ως αποτέλεσμα να ξεσηκωθούν οι κάτοικοι, οι οποίοι περικύκλωσαν το αστυνομικό τμήμα ζητώντας την τιμωρία και την απομάκρυνση των συγκεκριμένων αστυνομικών από τη Χειμάρρα.
Τελικά χάρη στις
ενέργειες του Δημάρχου Χειμάρρας, κ. Βασίλη Μπολάνου, αργά το βράδυ κατέφθασε στην περιοχή εισαγγελέας, ο οποίος θα διερευνήσει την υπόθεση. Αυτό βέβαια αφού στη Χειμάρρα είχε σταλεί κλιμάκιο των δυνάμεων της SHISH, της μυστικής υπηρεσίας της Αλβανίας.


Ως Ένωση Χειμαρριωτών καταδικάζουμε απερίφραστα αυτές τις ενέργειες των αστυνομικών οργάνων του αλβανικού κράτους, οι οποίοι δρουν με οργανωμένο σχέδιο εκφοβισμού και κατατρομοκράτησης του αδούλωτου λαού της Χειμάρρας και ζητούμε την παραδειγματική τιμωρία τους, καθώς και την απομάκρυνση όλων των αστυνομικών που εμπλέκονται στην υπόθεση. Ευελπιστούμε ότι η εισαγγελική έρευνα θα είναι ανεξάρτητη και ανεπηρέαστη και θα καταδείξει τους πραγματικούς ενόχους.
Σε κάθε περίπτωση τέτοιες ενέργειες και πρακτικές, μία ημέρα πριν ο Έλληνας υφυπουργός Εξωτερικών Θ. Κασσίμης επισκεφθεί τη Χειμάρρα και ελάχιστο καιρό μετά την έμπρακτη ελληνική συμπαράσταση στην πρόσφατη τραγωδία στα Τίρανα και κατά τη διάρκεια της ΝΑΤΟϊκής Συνόδου Κορυφής
, δεν βοηθούν καθόλου τον στόχο της Αλβανίας για ένταξη στην ευρωπαϊκή οικογένεια.

Για το Δ. Σ. της Ενώσεως Χειμαριωτών

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Φρέντης-Διονύσιος Μπελέρης
Σπύρος Κούτουλας

Τηλέφωνα επικοινωνίας 6944908605 210.3815376