Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 11 Απριλίου 2009

ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ- Η όψη της Ελευθερίας και η μικρότητα ενός πολιτικού

Σχετικά με τον εθνικό μας ύμνο (και την ανόητη, δόλια και επιπόλαια τοποθέτηση του κ.Αλαβάνου).
Ας απολαύσουμε το μεγαλείο των στίχων του μέχρι η πολιτική Χριστόφια και λοιπών ανθελλήνων συνοδοιπόρων του στην Κύπρο να προβεί στην αντικατάστασή του.


με το στίχο:
"Σε γνωρίζω από την ΚΟΨΗ του σπαθιού την τρομερή"
λέει ότι
Με την «κόψη του σπαθιού την τρομερή»
κερδίζεται η Ελευθερία και έτσι την γνωρίζουμε

"Σε γνωρίζω από την ΟΨΗ που με βια μετράει τη γη"
Ο δεύτερος στίχος αναφέρεται όχι στην κόψη αλλά στην ΟΨΗ της Ελευθερίας.
Το πρόσωπο της Ελευθερίας
,
το βλέμμα της που ξαπλώνεται και αγκαλιάζει τη γη ("μετράει τη γη").
Το πρόσωπο, το βλέμμα, η ΟΨΗ της Ελευθερίας δεν ξαπλώνονται ποτέ με τη βία ή δια μέσου της βίας.
Συνεπώς ο στίχος του Σολωμού είναι σαφέστατος.
Η «ΟΨΗ που με βια μετράει τη γη» είναι το πρόσωπο, το βλέμμα της Ελευθερίας που ξαπλώνεται με ΟΡΜΗ, ΤΑΧΥΤΗΤΑ (βιασύνη) σε όλη τη γη.


Με την βλακεία του Αλαβάνου δεν βγαίνει κανένα νόημα στους στίχους.
Και αυτό αποδείχνει ότι ο άνθρωπος έχει χάσει κάθε επαφή με τα κοινωνικά νοήματα, με τη διαλεκτική της ιστορίας, συνακόλουθα με τη σκέψη και τη γλώσσα.
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=20277#20277

Η φωτογραφία που ακολουθεί, από μνημείο πεσόντων-ηρώων στη Λευκωσία,
εκεί όπου έπεσαν μαχόμενοι κατά την Τουρκική εισβολή το 1974

Τρίτη 26 Ιουνίου 2007

Το επίπεδο της Παιδείας στα σχολεία μας!



Με μεγάλη έκπληξη ακούσαμε ότι ο μέσος όρος των γραπτών εξετάσεων που διεξήγαγε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου για το μάθημα των Νέων Ελληνικών για τους τελειόφοιτους μαθητές ήταν μόλις 8/20!!!

Διάφοροι ειδικοί (και μη) μεταξύ των οποίων και ο Υπουργός Παιδείας έτρεξαν να δώσουν τις δικές τους εξηγήσεις για αυτό το φαινόμενο:
- Φταίνε τα ανορθόγραφα SMS και τα greekglish μας δήλωσε ο Υπουργός!
Είναι πολύ εύκολο να τα ρίχνουμε όλα στην τεχνολογία, αλλά αν ο Υπουργός μελετήσει καλύτερα το θέμα, θα προσέξει ότι οι μαθητές που τελειώνουν το Δημοτικό, και πριν ακόμα προλάβουν να εθιστούν στα SMS, τα MSN, και τα online Chats, δεν έχουν το επίπεδο που θα έπρεπενα έχουν όσον αφορά την ορθογραφία και την έκφραση στην ελληνική γλώσσα…

- Φταίει και το γεγονός ότι οι νέοι απομακρύνονται από το διάβασμα και το βιβλίο μας δήλωσε άλλος υψηλόβαθμος του ίδιου Υπουργείου…
Αυτό που δεν μας είπαν είναι τι έχει κάνει το Κράτος και το Υπουργείο τους μέχρι σήμερα ώστε οι μαθητές (και γενικότερα οι κύπριοι πολίτες) να έχουν μια Δημόσια Βιβλιοθήκη της προκοπής! ΤΙΠΟΤΑ είναι η απάντηση… Οι δημόσιες βιβλιοθήκες του νησιού υπολειτουργούν υποστελεχωμένες και αφημένες στο έλεος της μοίρας τους… (Σκεφτείτε μόνο ότι η Εθνική Βιβλιοθήκη της Μάλτας – μιας χώρας πολύ μικρότερης από τη δική μας – είναι στελεχωμένη με πάνω από 100 άτομα, ενώ η αντίστοιχη Κυπριακή Βιβλιοθήκη δεν έχει ούτε 10)!!!

Το πρόβλημα ήρθε να μεγαλώσει η απερίσκεπτη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από τη διδακτέα ύλη δοκίμια και εκθέσεις ιδεών τα οποία αποτελούσαν για χρόνια την αιχμή του δόρατος για την κριτική σκέψη και εκφραστικότητα των μαθητών!

Οι μαθητές σήμερα, όταν ξέρουν ότι έχουν «περάσει» το μάθημα, και αφού είναι σίγουροι ότι ούτως ή άλλως θα εξασφαλίσουν μια θέση στα Ελλαδικά Πανεπιστήμια, γιατί να κουράζονται να γράφουν και έκθεση;

Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και ίσως αποτελεί ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ, μαθητές που μένουν ανεξεταστέοι να καταλαμβάνουν θέσεις στα Πανεπιστήμια επειδή το Υπουργείο δεν θέλει να αφήσει αδιάθετες θέσεις!!!

Να τα λοιπόν τα αποτελέσματα! Να χαίρεστε τους μαθητές σας κύριε Υπουργέ!