
Με αυτό τον έξυπνο τίτλο στο άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Πολίτης» στις 6 Σεπτ. 2007, ο Γιώργος Πήττας απαντά διαχρονικά σε όλους τους Ελλαδίτες πολιτικούς και στρατιωτικούς οι οποίοι προφασιζόμενοι την γεωγραφική απόσταση της ηπειρωτικής Ελλάδος με την Κύπρο, άφησαν την τελευταία αβοήθητη στο έρμαιο των βαρβάρων…
Το άρθρο:
"Η Κύπρος είναι μακριά". Μια φράση, που ακούστηκε χρόνια πολλά πριν, μα ωστόσο ακόμα αντιλαλεί σαν να ξεστομίστηκε μόλις χθες.
Η Κύπρος, με τη συμμετοχή της και τα ανακλαστικά της στην πολύ πρόσφατη ελληνική τραγωδία απέδειξε πόσο μα πόσο κοντά είναι.
Το εξώφυλλο του "Πολίτη" τις προάλλες με τους πρωτοσέλιδους στίχους του Γκάτσου, ήταν κάτι παραπάνω από μία νοερή συμμετοχή στην τραγωδία.
Ήταν ένας αποφασιστικός, σφιχτός χαιρετισμός των Κυπρίων εκείνων που αντλούν καταγωγή και ταυτότητα από το Λόγο του Ομήρου, του Ευριπίδη, του Αισχύλου, του Βάρναλη, του Ρίτσου, του Σεφέρη.
Η γραμμή που θα ενώνει νυν και αεί την Αρτέμιδα της Πελοποννήσου με την καρδιά και το νου της Μεγαλονήσου, είναι πιο ζωηρή, πιο αληθινή, πιο αυθεντική από όλες τις πολιτικές ρητορείες που έχουν ακουστεί και θα ακουστούν.
Γιατί, δεν είναι μία απλή γραμμή αλλά ένα καρδιογράφημα σε στιγμή μέγιστης κρίσης.
Οι ημέρες του κακού, με βρήκαν στον εξαίσιο και γαλήνιο Πωμό.
Σχεδίαζα με την επιστροφή, να γράψω ένα άρθρο με τον τίτλο "Υπέρ Πωμών και Εστιών" έχοντας κατά νου τον κρίσιμο κίνδυνο που βλέπω με την κακώς νοούμενη ανάπτυξη, με κτίσματα άθλιας αισθητικής που λειτουργούν ως ξενοδοχεία.
Εκεί, στην ανάσα της θάλασσας καθώς μετρούσα το ρυθμό των κυμάτων του Παχύαμμου, σκεφτόμουν πως τούτος ο τόπος έχει όλες τις δυνατότητες να αναδειχθεί ως πρότυπος προορισμός αν αξιοποιηθεί σωστά με πολύ αυστηρές προδιαγραφές που αφορούν και στην Αισθητική.
Οι σκέψεις κάηκαν κυριολεκτικά στο ανελέητο πυρ από τη μία και στις "ασύμμετρες ανοησίες" από την άλλη.
Οι πάσης φύσεως άρρωστοι με τις θεωρίες συνωμοσίας άρχισαν να "βλέπουν" πίσω από τις φωτιές, τον UCK, τους Τούρκους, τη Σιών , τους Αμερικανούς και τους γεωπολιτικούς σχεδιασμούς τους.
Και όσοι - υπάρχουν και τέτοιοι- έβλεπαν το πυρ σαν χρονικό ενός προαναγγελθέντος φονικού, έμεναν τριπλά άναυδοι. Από το μέγεθος της συμφοράς, από το βάθος της ανοργανωσιάς , από το απύθμενο της αμετροέπειας.
Δροσιά και φρέσκος άνεμος στάθηκε η Κύπρος.
Τόσο με τους άριστα εκπαιδευμένους ανθρώπους που έστειλε οι οποίοι αναδείχθηκαν και δικαίως σε ήρωες στην Ελλάδα, όσο και με την εξαιρετική τόσο συμβολικά όσο και πραγματικά πρωτοβουλία της υιοθεσίας της Αρτέμιδος. Και βέβαια με το σύνολο της συμμετοχής όλων των απλών ανθρώπων.
Εν αποστρατεία Έλληνας ανώτατος Στρατιωτικός, δήλωσε πως το τοπίο της Πελοποννήσου, είναι πια, όπως θα ήταν μετά από συνεχή πενθήμερο βομβαρδισμό με ναπάλμ.
Όμως η Κύπρος , ήταν εκεί. Σε χρόνο μηδέν, στον φλεγόμενο χώρο.
Αν το πυρ που ανέκοψαν αμέσως οι Κύπριοι, εκεί στο Αλιβέρι είχε αφεθεί να συνεχίζει το έργο του, οι νεκροί θα ισοδυναμούσαν με κανονικού πολέμου.
Τελικά, η Κύπρος 33 χρόνια μετά, απέδειξε πως δεν είναι μακριά
ΥΓ. Οφείλω τον τίτλο του άρθρου στον φίλο Λάμπρο Λαμπρινό.
Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2007
Τελικά, η Κύπρος δεν είναι μακριά...
Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2007
Κύπρια Αρτέμιδα, η δικιά μας Αρτέμιδα!
Μετά την εξαγγελία του Τάσσου Παπαδόπουλου και σε συνεννόηση με την Ελληνική Κυβέρνηση, επιλέγηκε το χωριό Αρτέμιδα του δήμου Ζαχάρως (Νομός Ηλείας) για να ανοικοδομηθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία.
Η Αρτέμιδα είναι ένα από τα τρία χωριά με τα περισσότερα θύματα από την πύρινη λαίλαπα. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Τάσσος Παπαδόπουλος είχε ανακοινώσει ότι η Κύπρος θα αναλάβει συμβολικά, την ανοικοδόμηση όσων οικιών έχουν καταστραφεί και την αναπλήρωση όλων των πόρων και των πηγών εισοδήματος των κατοίκων μιας κοινότητας που θα υποδείκνυε η Ελληνική Κυβέρνηση.
Με οδηγίες του Προέδρου Παπαδόπουλου, πέντε υπουργοί ανέλαβαν να επιληφθούν όλων των θεμάτων, πρακτικών και διαδικαστικών, προκειμένου να υλοποιηθεί τάχιστα η δέσμευση της Κυπριακής Δημοκρατίας για την ανοικοδόμηση της κοινότητας Αρτέμιδα.
Τη Δευτέρα το πρωί θα βρίσκεται στην κοινότητα Αρτέμιδα κλιμάκιο πέντε εμπειρογνωμόνων από την Κύπρο προκειμένου να καταγράψει επιτόπου τις ζημιές που υπέστησαν οι 110 κάτοικοι της κοινότητας τόσο σε έμψυχο όσο και σε άψυχο υλικό. Το κλιμάκιο θα αποτελείται από έναν αρχιτέκτονα, έναν πολιτικό μηχανικό, έναν εκτιμητή, ένα λειτουργό του Κτηνιατρείου και ένα λειτουργό της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας. Η μετάβαση των Κυπρίων εμπειρογνωμόνων στην Πελοπόννησο διευθετήθηκε χθες το απόγευμα κατόπιν επικοινωνίας μεταξύ των Υπουργών Δικαιοσύνης Κύπρου και Ελλάδας.
Οι Κύπριοι εμπειρογνώμονες, με την επιστροφή τους στην Κύπρο, θα ετοιμάσουν λεπτομερέστατη έκθεση προς στην Υπουργική Επιτροπή αναφορικά με το ύψος των ζημιών, αλλά και των χρημάτων που θα χρειαστεί να δαπανηθούν μεταξύ άλλων για την ανέγερση των 30 περίπου κατοικιών στην κοινότητα Αρτέμιδα που έχουν καταστραφεί ολοσχερώς.
Θερμές ευχαριστίες
Θερμές ευχαριστίες προς την κυπριακή κυβέρνηση για την απόφαση να ανοικοδομήσει την κοινότητα Αρτέμιδας, στην Ηλεία, εξέφρασε ο κοινοτάρχης της Γιώργος Κόσσυφας. Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΡΙΚ ο κ. Κόσσυφας ανέφερε ότι τα καλά νέα έφτασαν στην Αρτέμιδα χθες βράδυ, προσθέτοντας ότι η κοινότητα περιμένει τη βοήθεια, που θα την δεχθεί με ευχαρίστηση.
Η κατάσταση, ανέφερε ο κ. Κόσσυφας, είναι τραγική, αφού η φωτιά πέρασε σχεδόν από όλα τα σπίτια του χωριού. Τριάντα καταστράφηκαν ολοκληρωτικά, όπως και όλες οι καλλιέργειες και το πράσινο.
Εντωμεταξύ, όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Βασίλης Πάλμας, στόχος είναι να καταστεί δυνατή η ανοικοδόμηση ακόμη ενός κατεστραμμένου χωριού.
Τετάρτη 29 Αυγούστου 2007
Συγκινητική προσφορά της Κύπρου στους πυροπαθείς
Η πυρκαγιά στην Πελοπόννησο και την Εύβοια συγκλόνισε ολόκληρο τον Ελληνισμό!
Ειδικά στην Κύπρο, το κλίμα είναι πολύ βαρύ αυτές τις μέρες και το πρώτο θέμα σε όλα τα κανάλια αλλά και στις ιδιωτικές συζητήσεις των πολιτών είναι η καταστροφική πυρκαγιά στην Ελλάδα!
Ο πρόεδρος Τάσσος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε ότι η κυπριακή πολιτεία θα έλθει αρωγός στην προσπάθεια ανακούφισης των πυροπαθών στην Ελλάδα, με την προκήρυξη επίσημου εράνου και τη συμβολική ανοικοδόμηση μιας κοινότητας που θα υποδειχθεί, μαζί με τον εξοπλισμό όσων κατοικιών έχουν καταστραφεί, καθώς και με την αποκατάσταση των πηγών εισοδήματος των κατοίκων της κοινότητας.
Επίσης κάλεσε τους ιδιώτες και τα οργανωμένα σύνολα που έχουν την πρόθεση να πραγματοποιήσουν εράνους ''να καταθέσουν όσα μπορούν με γενναιοδωρία και με αγάπη και εκδήλωση αλληλεγγύης προς το χειμαζόμενο ελληνικό λαό σε ειδικούς λογαριασμούς που θα ανοιχθούν σε όλες τις τράπεζες της Κύπρου, και οι οποίοι θα λειτουργούν υπό την εποπτεία της κυβέρνησης''.
Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε πως ''ο Κυπριακός Ελληνισμός συμμετέχει στην οδύνη και στον πόνο των πληγέντων και του ελληνικού κράτους και εκφράζει έμπρακτα την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή του προς το δοκιμαζόμενο αδελφό ελληνικό λαό''.
Ανέφερε επίσης, ότι σε συνεννόηση με τον πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, από την πρώτη στιγμή η κυπριακή κυβέρνηση ανταποκρίθηκε με όλα και όσα μέσα διαθέτει και μπορεί να προσφέρει στην Ελλάδα. ''Η δήλωσή μας προς την ελληνική κυβέρνηση είναι ότι η Κύπρος θα προσφέρει όλα όσα ζητήσει η Ελλάδα και μπορεί η Κύπρος να προσφέρει. Γι' αυτό το λόγο μετέχουμε με αποστολή εθελοντών και εξειδικευμένων πυροσβεστών, με αριθμούς πάνω από 100 μέχρι την ώρα, με πυροσβεστικά οχήματα και άλλο αντιπυροσβεστικό εξοπλισμό που διαθέτει η Κύπρος'', είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
''Εκφράζουμε ξανά την οδύνη μας, την ειλικρινή θλίψη μας για τα θύματα και τις οικογένειες των θυμάτων και διαβεβαιούμε τον ελληνικό λαό ότι ο κυπριακός Ελληνισμός στέκεται δίπλα του, συμμετέχει στην οδύνη και στο πένθος τους. Η σκέψη μας είναι μαζί τους'', κατέληξε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας.
*Η Κυπριακή Δημοκρατία από την πρώτη στιγμή, έστειλε την πιο πολυάριθμη ομάδα (πυροσβέστες, δασοπυροσβέστες, άντρες της πολιτικής άμυνας και στρατιώτες) από όλη την Ε.Ε. για να βοηθήσουν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.
*Επίσης ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, δεσμευτικέ να αναλάβει συμβολικά την ανοικοδόμηση και τον εξοπλισμό όσων κατοικιών έχουν καταστραφεί και την αποκατάσταση των τομέων και πηγών εισοδήματος κατοίκων μιας κοινότητας που θα υποδείξει η κυβέρνηση της Ελλάδας.
*Αστείρευτα είναι τα αποθέματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης του Κυπριακού Ελληνισμού προς τους πυροπαθείς της Ελλάδας. Το κύμα της προσφοράς οικονομικής και άλλης βοήθειας από φορείς, οργανωμένα σύνολα και τους πολίτες καθημερινά μεγαλώνει. Ιδιαίτερα συγκινητική είναι η αλληλεγγύη, που εκδηλώνεται από γέροντες, οι οποίοι προσέρχονται, όπως γράφει ο τύπος, σε τράπεζες και καταθέτουν τις συντάξεις τους στο Ειδικό Ταμείο Βοήθειας, που συστάθηκε για τα θύματα της πύρινης λαίλαπας.
To email ενός δασοπυροσβέστη

Ένα email που πραγματικά αξίζει να διαβαστεί, διότι έχει γραφτεί μέσα από την ψυχή κάποιου*....
"Σημειώνεται ότι δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί λόγω της πυρκαγιάς, πλην ενός πυροσβέστη, ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Σισμανόγλειο» με αναπνευστικά προβλήματα"
Είναι πολύ παράξενο να διαβάζεις τη ζωή σου μέσα από την αποστειρωμένη λογική της δημοσιογραφίας.
Θα ήθελα να ξεχάσω τα 3-4 πρόβατα που δεν προλάβαμε να βγάλουμε από το μαντρί και τα ακούγαμε να σκούζουν, καθώς μας πλησίαζε η φωτιά, και εκείνο το σκυλάκι που παρέμεινε σιωπηλό και δεμένο μέχρι τη στιγμή που πανικόβλητο κατάλαβε ότι δεν υπάρχει σωτηρία... τα αφεντικά του έλειπαν διακοπές και κανείς δεν μας ειδοποίησε για αυτό...
Θα ήθελα να ξεχάσω τα πουλιά που δεν προλάβανε να φύγουν από τα πεύκα, καθώς γινόντουσαν παρανάλωμα του πυρός και τα είδα στον αέρα να φτερουγίζουν για λίγο και ύστερα να πέφτουν σαν φθινοπωρινά φύλλα...
Θα ήθελα να ξεχάσω τα τρομαγμένα πρόσωπα των συναδέλφων μου, όταν είδαμε τις 50μετρες φλόγες να μας ζώνουν από παντού.
Θα ήθελα να ξεχάσω τις αγωνιώδεις εκκλήσεις των ιδιοκτητών όλων των σπιτιών τριγύρω μας, όταν άρχισαν να γλείφουν τα σπίτια τους οι φλόγες.
Θα ήθελα να ξεχάσω όλους αυτούς που ήρθαν με τζιπάκια κάνοντας χειρόφρενα και πατώντας γκάζι μόνο και μόνο για να απολαύσουν το θέαμα, χωρίς να μας βοηθάνε όταν τα ρουθούνια μας έτρεχαν κατράμι και μασούσαμε στάχτη.
Θα ήθελα να ξεχάσω όταν προσπαθούσαμε να φύγουμε κόβοντας μάνικες και δεν μπορούσαμε, επειδή είχαν δημιουργήσει κυκλοφοριακό κομφούζιο μπροστά μας.
Θα ήθελα επίσης να ξεχάσω όλους αυτούς που έπιναν καφέ και μας ειρωνεύονταν την ώρα που δίναμε μάχη με τη φωτιά και ίσα που κρατούσαμε την ψυχή μας.
Θα ήθελα να ξεχάσω αυτούς που τραβούσαν πανικόβλητοι τις εγκαταστάσεις μας και μας άφηναν εκτεθειμένους στις φλόγες.
Θα ήθελα να ξεχάσω τις πανικόβλητες φωνές συναδέλφων στον ασύρματο, όταν τους κύκλωνε η φωτιά.
Θα ήθελα να ξεχάσω αυτή τη λαίλαπα που δεν υπήρχε τρόπος να φρενάρεις και λαίμαργα κατάπιε τις όμορφες περιοχές, που κάποτε χαρήκαμε ως παιδιά και τα παιδιά μας δεν θα ξέρουν ότι υπήρχαν.
Μα δεν θα ξεχάσω εκείνους τους χειριστές των ελικοπτέρων που τελευταία στιγμή μας δημιούργησαν δίοδο διαφυγής μέσα από τους θεόρατους τοίχους φωτιάς που μας περιτριγύρισαν.
Μα δεν θα ξεχάσω τους συνάδελφους από Αταλάντη που ήρθαν να μας βοηθήσουν σε μια ξένη για αυτούς περιοχή.
Μα δεν θα ξεχάσω όλες τις Κυβερνήσεις έως τώρα που επιτρέπουν σε οικοπεδοφάγους να χτίζουν, που αντιμετωπίζουν με αναλγησία τους εμπρησμούς και κοροϊδεύουν τους Εθελοντές.
Μα δεν θα ξεχάσω το κράτος που ούτε γάντια δεν μας έδωσε, πόσο μάλλον ένα ευχαριστώ, για να μην θίξει την επιτηδευμένη ανικανότητά του μπροστά στα συμφέροντα.
Μα δεν θα ξεχάσω ότι καταφέραμε 4 παιδιά με 1 όχημα να σταματήσουμε ένα μέτωπο 500 μέτρων, να σώσουμε 5 σπίτια και μερικά πρόβατα. Θα βοηθήσει να μπορέσω να κοιμηθώ όταν θα γυρίζουν οι εικόνες φρίκης στο μυαλό μου.
Μα δεν θα ξεχάσω την όμορφη τραυματιοφορέα που μου συμπαραστάθηκε όταν δεν είχα αναπνοή, τους έμπειρους γιατρούς που έπεσαν πάνω μου και μου ξανάδωσαν μέλλον, καθώς και το νοσηλευτικό προσωπικό που ξεχείλιζε από ανθρωπιά και καλοσύνη.
Και δεν θα ξεχάσω να λέγομαι ακόμα άνθρωπος και να χρωστάω στη φύση ένα μεγάλο συγγνώμη για όλες τις καταστροφές που της έχει προξενήσει το είδος μου.
Η απορία μου είναι: οι βίλες που θα χτίσετε θα έχουν νόημα, εάν δεν υπάρχει πια πράσινο γύρω σας; Όταν ο αέρας θα μυρίζει στάχτη και θα σου καίει τους πνεύμονες; Πώς διάολο θα αναπνέετε εσείς 'κει πάνω και εμείς εδώ κάτω; Πώς περιμένω από ένα κράτος με στημένες εκλογές και προκάτ κόμματα να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον από τις στάχτες που έχουν γεμίσει τα πνευμόνια μου...
Λίγη στάχτη στα μαλλιά... δολοφόνοι...
* Εθελοντής Δασοπυροσβέστης. Νοσηλεύτηκε στο "Σισμανόγλειο" λόγω αναπνευστικών προβλημάτων κατά την πυρκαγιά που έπληξε την Πεντέλη.
Σάββατο 25 Αυγούστου 2007
Η Ελλάδα δέχεται επίθεση!

Το γεγονός:
Η Ελλάδα καίγεται από άκρη σε άκρη. Πολλές ανεξέλγτες πυρκαγιές μαίνονται σε διάφορα σημεία και οι καταστροφές που έχουν επιφέρει είναι ανυπολόγιστες!
53 νεκροί!
Τεράστια οικολογική καταστροφή με ξεκολλημό δασών και άγριων ζώων!
Καταστροφή σπιτιών και περιουσιών χιλιάδων ατόμων!
Οι αποδείξεις:
Στουπιά με πετρέλαιο, γαζάκια και άλλοι εμπρηστικοί μηχανισμοί βρέθηκαν σε χώρους που καίγονταν.
Επιπλέον, ο τρόπος, τα μέρη και η συχνότητα των πυρκαγιών οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα ότι πρόκειται για έργο εμπρηστών!
Οι εμπρηστές:
Είτε πρόκειται για αντιεξουσιαστές, είτε για άτομα που θέλουν να προωθήσουν άλλα συμφέροντα (πολιτικά, οικονομικά, τοπικά, κλπ). Είτε πρόκειται για τρελούς πυρομανείς, ή για ξένους κατασκόπους ή δεν ξέρω και εγώ τι, θα πρέπει να ξεσκεπαστούν, να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά!
Πρόκειται για εγκληματίες του χειρίστου είδους που τους αξίζει η εσχάτη των ποινών!