Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2008

Λεπτό και όχι Σεντ!



Από χθές τα μεσάνυχτα, επιτέλους ξεφορτωθήκαμε ένα από τα τελευταία κατάλοιπα της Αγγλοκρατίας: τη Λίρα !!!

Βέβαια κάποιοι φρόντισαν να μας αφήσουν και μια κουτσουλιά: το σέντ αντί του λεπτού.

Για την ιστορία, τα Σέντς μπήκαν στη ζωή μας, μόλις το 1983, αντικαθιστώντας τα Μίλς.

Τουναντίον, το Λεπτό, ως νομισματική μονάδα, πέραν του ότι ήταν η υποδιαίρεση της Δραχμής, ήταν η ελληνική ονομασία για το μικρότερο ιουδαϊκό χάλκινο νόμισμα, επί Ρωμαϊκής περιόδου. Αναφέρεται μάλιστα και στην Καινή Διαθήκη (Μάρκος 12:42, Λουκάς 12:59, 21:2). Εκτός από τη Ρωμαϊκή περίοδο, το Λεπτό συνέχισε να υπάρχει και να χρησιμοποιείται ως νόμισμα και κατά τη Βυζαντινή περίοδο.

Η ονομασία του Λεπτού, οφείλεται ακριβώς στο γεγονός ότι ήταν εξαιρετικά λεπτό και ελαφρύ, γι΄αυτό εξ΄ άλλου ήταν πάντοτε μικρής αξίας.

Συνεπώς, το Λεπτό, δεν έχει ιστορία σ' αυτό το τόπο, μόλις 25 ετών όπως το Σεντ. Υπήρξε και κυκλοφορούσε στον ευρύτερο ελληνικό χώρο (συμπεριλαμβανομένου φυσικά και της Κύπρου) για χιλιετίες !!! Αλλά και αυτό να μην συνέβαινε, από τη στιγμή που έτσι υιοθετήθηκε στην Ελλάδα, για εθνικούς και μόνον λόγους, θα έπρεπε να πράξουμε κι εμείς το ίδιο. Γιατί πάλι εμείς οι Κυπραίοι, σόνι και καλά να πρέπει διαφέρουμε από τους αδελφούς ελλαδίτες, και μάλιστα κατά τα τρόπο ¨μπασταρδεμένο¨ (από τη μιά Ευρώ αντί Euro, αλλά από την άλλη Σεντ αντί Λεπτό)?


Καλώς ήρθες λοιπόν Ευρώ. Αλλά και καλώς ήρθες Λεπτό...
Στο καλό Λίρα και πάρε μαζί σου και το Σεντ...

Καλή χρονιά σε όλους μας...

-Λεωνίδας ο Φιλόκυπρος-

Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2007

Το λάθος στα κυπριακά νομίσματα του Ευρώ

Από την 1η Ιανουαρίου 2008 η Κύπρος μπαίνει στην ευρωζώνη ενώνοντας την οικονομία της με της χώρες του σκληρού πυρήνα της ΕΕ. Από την ημερομηνία αυτή η Κύπρος αφήνει πίσω της την κυπριακή λίρα και υιοθετεί το ευρώ.

Η επιλογή των σχεδίων που θα κοσμούν την «εθνική όψη» των κυπριακών κερμάτων ευρώ, είναι ομολογουμένως επιτυχημένη!

Τα κέρματα 1, 2 και 5 λεπτών έχουν στην «εθνική όψη» το αγρινό, χαρακτηριστικό ζώο της κυπριακής πανίδας το οποίο απεικονιζόταν κατά τη δεκαετία του 70 και στα νομίσματα των 100 μιλς.


Τα κέρματα 10, 20 και 50 λεπτών θα έχει το καράβι της Κερύνειας. Το συγκεκριμένο καράβι βρέθηκε βυθισμένο στη θάλασσα της Κερύνειας και πρόκειται για ναυάγιο ενός αρχαίου Ελληνικού καραβιού της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Από τότε το καράβι, που έμεινε γνωστό ως το "Καράβι της Κερύνειας", έγινε σύμβολο της σύνδεσης και των στενών σχέσεων της Κύπρου με το μητροπολιτικό ελληνισμό. Το νόμισμα συμβολίζει την στενή σχέση του νησιού με τη θάλασσα και το εμπόριο.

Τα κέρματα των 1 και 2 ευρώ έχουν Το σταυρόσχημο ειδώλιο που βρέθηκε μετά από αρχαιολογικές ανασκαφές στον Πωμό της Πάφου. Πρόκειται για αγαλματίδιο της χαλκολιθικής εποχής (3000 π.Χ.) το οποίο σήμερα βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Λευκωσίας. Το σχέδιο αυτό συμβολίζει την μακραίωνη ιστορία του νησιού.

Παρόλη την εύστοχη επιλογή των σχεδίων, η αναγραφή της χώρας που υπάρχει στην «εθνική όψη» ΚΥΠΡΟΣ – KIBRIS είναι εντελώς άστοχη αφού:

1) Αναγράφεται το όνομα της χώρας μας εκτός από τα Ελληνικά, στα (και) Τούρκικα (!!!!) στη γλώσσα μιας χώρας η οποία εκτός από το γεγονός ότι εισέβαλε και κρατά παράνομα εδάφη της Κύπρου δεν αναγνωρίζει καν την Κυπριακή Δημοκρατία!!!

2) Νοουμένου ότι οι περισσότεροι ευρωπαίοι δεν ξέρουν να διαβάζουν το ελληνικό αλφάβητο, δεν θα μπορούν να διαβάζουν τη λέξη ΚΥΠΡΟΣ αλλά μόνο την λέξη η οποία πάνω στο κέρμα είναι γραμμένη με το λατινικό αλφάβητο! Θα διαβάζουν δηλαδή τη λέξη KIBRIS και θα μένουν με την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο κέρμα προέρχεται από την χώρα KIBRIS!!!!

Κανονικά πάνω στα νομίσματα έπρεπε να αναγράφεται το όνομα της Κύπρου ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ αφού είναι οι ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΙ που έκαναν αγώνα και θυσίες για να ενταχθεί η χώρα στην ευρωζώνη!

Αν ήθελαν λόγω της κομπλεξικής νοοτροπίας κάποιων για καλοπιάσμα προς τους τουρκοκύπριους να έγραφαν όπωσδήποτε και τουρκικά, ας έγραφαν τουλάχιστον και την αγγλική λέξη CYPRUS για να γίνεται αντιληπτό από όλους τους μη ελληνόφωνους ευρωπαίους για πια χώρα μιλάμε!

Η άλλη λύση θα ήταν να μην γραφεί καθόλου η χώρα πάνω στο νόμισμα (κάτι που συμβαίνει με τα νομίσματα ευρώ των περισσότερων χωρών).

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2007

Πράκτορες τουρκικής ΜΙΤ



ΕΙΚΟΣΙΤΡΙΑ εκατομμύρια λίρες Κύπρου υπολογίζεται το ποσό που εισπράττουν
κατ' έτος τα καζίνα του Αττίλα από τους Ελληνοκύπριους ένθερμους και
τακτικούς της νυκτερινής επαναπροσέγγισης. Σημαντικό μέρος αυτού του ποσού
εισπράττεται ευθέως από επιτόπου υπηρεσιακά κλιμάκια των τουρκικών μυστικών
υπηρεσιών ΜΙΤ, που ασκούν έλεγχο στους χώρους «μαγνητισμού» των καζινόβιων επαναπροσεγγιστών
. Αυτό, όμως, δεν είναι το χειρότερο.

ΑΠΟ τον εσμό των παθιασμένων επαναπροσεγγιστών του καζίνο, οι τουρκικές
μυστικές υπηρεσίες παγιδεύουν, εκβιάζουν, επιστρατεύουν και αγγαρεύουν,
συνεργάτες, πράκτορες και κατασκόπους. Στους οποίους αναθέτουν συγκεκριμένες
αποστολές εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν
ότι, χαμένοι και καταχρεωμένοι της τουρκικής ρουλέτας, στα καζίνα του
Αττίλα, Έλληνες Κύπριοι, εκβιάζονται χρηματικώς αρχικά, από στελέχη της
τουρκικής ΜΙΤ, να προσφέρουν συγκεκριμένες υπηρεσίες στις τουρκικές μυστικές
υπηρεσίες, για να εξοφλήσουν τα μεγάλα τους χρέη στο καζίνο. Σε δεύτερο
στάδιο, «όμηροι» πλέον της πρώτης εξυπηρέτησης, εξαναγκάζονται να
προχωρήσουν και σε άλλες αποστολές. Με τον εκβιασμό ότι θα αποκαλυφθεί η
πρώτη εκδούλευση που προσέφεραν.

ΑΥΤΟ είναι το δεύτερο παράλληλο «κομμάτι» διείσδυσης των τουρκικών μυστικών
υπηρεσιών στις ελεύθερες περιοχές με όργανα Ελληνοκυπρίους. Το πρώτο είναι ο
υπόκοσμος, που δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στη διακίνηση και το
λαθρεμπόριο ναρκωτικών. Η ηρωίνη, που διακινείται στις ελεύθερες περιοχές,
προέρχεται αποκλειστικά από τα κατεχόμενα, από τον εκεί υπόκοσμο, ο οποίος
ελέγχεται πλήρως από την τουρκική ΜΙΤ και τη μονάδα «Ειδικού Πολέμου» του
11 Σώματος Στρατού της Τουρκίας στην κατεχόμενη περιοχή της Κύπρου. Από αυτό
το κύκλωμα προέρχεται και οπλισμός, διοχετευόμενος από τα κατεχόμενα στον
υπόκοσμο των ελεύθερων περιοχών, μέρος του οποίου ανακαλύφθηκε πριν από
καιρό, από την Αστυνομία, μετά από τον τυχαίο τροχαίο θάνατο οπλισμένου
μοτοσικλετιστή, «πληρωμένου εκτελεστή» στη Λεμεσό.

ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ότι οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες, με την αξιοποίηση αμφοτέρων
των κυκλωμάτων, αφενός υποσκάπτουν συστηματικά την κυπριακή κοινωνία,
αφετέρου ασκούν ευρύτερη κατασκοπία και παράλληλα συντηρούν «εν υπνώσει»
δίκτυο Ελληνοκυπρίων πρακτόρων στις ελεύθερες περιοχές για όταν χρειαστεί
να του αναθέσουν ειδικές αποστολές.

(Απο εφημερίδα Σημερινή, EΙΡΗΣΘΩ: ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ)

Παρασκευή 22 Ιουνίου 2007

Γιατί ιδρύθηκε το ΤΕΠΑΚ;




Πραγματικά, είναι για να αναρωτιέται κανείς, τι εξυπηρετεί η ίδρυση ενός ακόμα Πανεπιστημίου - του ΤΕΠΑΚ- (το οποίο θα έχει παρόμοιες σχολές με το Πανεπιστήμιο Κύπρου) τη στιγμή που θα μπορούσαν κάλλιστα κάποιες σχολές να ενσωματωθούν στο Π.Κ.

Δέχομαι, ότι για να ικανοποιηθεί και ο τοπικιστικός κομπλεξισμός των Λεμεσιανών, θα μπορούσε να δημιουργηθεί παράρτημα του Π.Κ. και στη Λεμεσό.

Με την αχρείαστη δημιουργία δεύτερου Πανεπιστημίου, δημιουργούνται τεράστια έξοδα για τη Κυπριακή Δημοκρατία σε μια εποχή που όλοι μιλάνε για περισυλλογή και περικοπές από το κονδύλι του Π.Κ. για έρευνα…
¨
Η δημιουργία νέου Πανεπιστημίου σημαίνει:

1. Δημιουργία νέων εδρών και θέσεων καθηγητών (με τεραστίους μισθούς) πολλές από τις που θα μπορούσαν να καλυφθούν από τους καθηγητές που ήδη εργοδοτούνται στο Π.Κ.

2. Αχρείαστη δημιουργία θέσεων για πρυτάνεις, αντιπρυτάνεις, μελών του ΔΣ, κλπ.

3. Δημιουργία 4 (τουλάχιστο) θέσεων Α14+ για τους διοικητικούς προϊσταμένους (στις ίδιες ακριβώς θέσεις που έχει διορισμένους προϊσταμένους και το Π.Κ.).

4. Πρόσληψη πληθώρας άλλων διοικητικών (οι περισσότεροι από τους οποίους δεν θα χρειάζονταν).

5. Αγορά εξοπλισμού, λογιστικών συστημάτων, βάσεων δεδομένων, κλπ (τα οποία θα μπορούσε το Π.Κ. να διαθέσει δωρεάν αν το ΤΕΠΑΚ ήταν παράρτημα του…).



Το ιστορικό:

Το 1989 ιδρύθηκε στη Κύπρο (στη Λευκωσία συγκεκριμένα) το πρώτο κρατικό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΠΚ).
• Οι πρώτοι φοιτητές εισήχθησαν το 1992 και από τότε το ΠΚ αναπτύσσεται συνεχώς φτάνοντας σήμερα να έχει 6 σχολές με περισσότερα από 20 τμήματα μεταξύ των οποίων και την Πολυτεχνική Σχολή η οποία περιλαμβάνει τα τμήματα: 1) Αρχιτεκτονικής, 2) Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος , 3) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, και 4) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Παραγωγής.

Το 2004 ιδρύθηκε στη Λεμεσό το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2007 έχοντας τις ακόλουθες Σχολές: 1) Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος, 2) Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, 3) Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, 4) Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, 5) Σχολή Επιστημών Υγείας.
Η επικάλυψη κάποιων κλάδων είναι εμφανής ειδικά στη Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών όπου το ΤΕΠΑΚ προσφέρει (όπως και το Πανεπιστήμιο Κύπρου): α) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογιών Πληροφορικής, β) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών, γ) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.

Το ΤΕΠΑΚ έχει δημιουργήσει Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Το Π.Κ. έχει παρόμοια Σχολή που την ονομάζει όμως: Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, ενώ τα πράγματα είναι ακόμα πιο μπερδεμένα με τη Σχολή Επιστημών Υγείας (βλέπε Νοσηλευτική Σχολή) η οποία ανήκει στο ΤΕΠΑΚ αλλά θα εδρεύει στη Λευκωσία και στο Νέο Γενικό Νοσοκομείο! (Σημείωση, τις ίδιες εγκαταστάσεις – του Νέου Γενικού Νοσοκομείου - σκοπεύει να χρησιμοποιεί και το Π.Κ. για την Ιατρική Σχολή την οποία προγραμματίζει να λειτουργήσει σύντομα…).