Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Πομάκοι υπό διωγμόν

Η Εμινέ Μπουρουντζή

Του ΤΑΣΟΥ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ

Σε κλοιό απομόνωσης κι εκφοβισμού από κύκλους τουρκόφωνων της περιοχής ζουν οι μειονοτικοί της Θράκης που αυτοπροσδιορίζονται ως Ελληνες Πομάκοι, μουσουλμάνοι το θρήσκευμα. Οπως καταγγέλλουν, είναι θύματα του σχεδίου με σκοπό να στοιχειοθετηθεί ο ισχυρισμός περί αμιγούς «τουρκικής μειονότητας».

* Η ιστορία το 2007, όταν ιδρύθηκε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πομάκων Ξάνθης. Τότε, με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα, η τουρκόφωνη εφημερίδα της πόλης «Μιλιέτ» ξεκίνησε άγριο πόλεμο κατά των μελών του, τα οποία χαρακτήριζε «προδότες του τουρκισμού».

* Παρά τις αποζημιώσεις που αναγκάστηκε να πληρώσει ύστερα από αγωγές του Συλλόγου, η εφημερίδα όχι μόνο δεν σταμάτησε, αλλά προχώρησε σε τρομοκρατία:
δημοσίευσε τη λίστα των ιδρυτών του Συλλόγου των Πομάκων, η οποία εν είδει προγραφών αναρτήθηκε στα τζαμιά της περιοχής!

* Αποτέλεσμα; Η στοχοποίηση ανθρώπων, οι προπηλακισμοί και η απομόνωση από φανατικούς Τουρκόφωνους. Σε μια περίπτωση, μάλιστα, λόγω συνωνυμίας, τις «συνέπειες» υπέστη λάθος άνθρωπος. Οπότε η εφημερίδα... ξαναδημοσίευσε τη λίστα, αυτή τη φορά με πατρώνυμα, προκειμένου να αποφευχθούν νέα «λάθη»!


* Λόγω των αφόρητων πιέσεων, ήδη 6-7 Πομάκοι, μέλη του Συλλόγου αναγκάστηκαν να τον εγκαταλείψουν, ζητώντας και «βεβαίωση διαγραφής»... «Η εφημερίδα στοχοποιεί όποιον παρεκκλίνει από τη "γραμμή" ότι η μειονότητα είναι τουρκική», με προφανή στόχο την περιθωριοποίηση κάθε φωνής που υποστηρίζει την πραγματικότητα, ότι δηλαδή τη μεινότητα της Θράκης συγκροτούν τρεις συνιστώσες: οι Τουρκόφωνοι, οι Πομάκοι και οι Τσιγγάνοι» λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου, Ταχίρ Κόντε.

* Η κατάσταση που δημιουργήθηκε οδήγησε στην άσκηση αυτεπάγγελτης δίωξης από τον εισαγγελέα Ξάνθης, βάσει της οποίας μόλις τις προηγούμενες μέρες καταδικάστηκαν σε 12 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή οι Μπουντούρ Μπιλάλ και Ομέρ Ζεγκίς, εκδότης και δημοσιογράφος της «Μιλιέτ», για «διέγερση σε διχόνοια και διατάραξη της κοινής ειρήνης».

Η απόφαση έφερε ανακούφιση στους Πομάκους, όπως λέει στην «Κ.Ε.» η Εμινέ Μπουρουντζή. Και επικαλείται το γεγονός ότι στη διάρκεια των λίγων ημερών που ακολούθησαν τη δίκη, οι εγγεγραμμένοι αυξήθηκαν από τους 138 στους 210, καθώς «έσπασε σε ένα βαθμό η κατάσταση φόβου».

* Ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένα αποσπάσματα των επίμαχων δημοσιευμάτων που περιέχονται στη δικογραφία. Σ' αυτά οι ιδρυτές του συλλόγου χαρακτηρίζονται «συνεργάτες των χριστιανών ορθοδόξων, των πιο στυγερών εχθρών στην ιστορία των τουρκομουσουλμάνων αδελφών μας», «καθοδηγούμενοι από το παρακράτος», «δίποδοι σατανάδες».

* Στην επιχειρηματολογία τους οι υπεύθυνοι της εφημερίδας κατηγορούν, επίσης, το ελληνικό κράτος ότι ενώ αντιτάχθηκε στην ίδρυση της Τουρκικής Ενωσης Ξάνθης (ΤΕΞ), δέχτηκε τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πομάκων, χρησιμοποιώντας δύο μέτρα και δύο σταθμά.

* «Η διαφορά των δύο συλλόγων είναι ότι εμείς ποτέ δεν μιλήσαμε για ξεχωριστό έθνος, αλλά για μια εθνοτική και γλωσσική ομάδα που ζει στην Ξάνθη, ενώ και η δραστηριότητά μας -σε αντίθεση με της ΤΕΞ- δεν είναι πολιτική, αλλά πολιτιστική», απαντά ο εκδότης της εφημερίδας «Natpress», Σεμπαϊντίν Καραχότζα. Ο πομάκος δημοσιογράφος σημειώνει ότι και ο ίδιος έγινε αποδέκτης ανώνυμων απειλητικών τηλεφωνημάτων. «Δεν μας πτοούν, όμως. Είμαστε μέσα στην ίδια μας τη χώρα και θα συνεχίσουμε τον αγώνα για τον αυτοπροσδιορισμό μας», καταλήγει.

tsakir@enet.gr

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 09/11/2008

http://infognomonpolitics.blogspot.com/2008/11/blog-post_455.html



Παρακαλούνται πολύ όσοι Έλληνες (από Ελλάδα και Κύπρο) το επιθυμούνε, να εγγραφούνε συνδρομητές στην μηνιαία πομακική εφημερίδα "ΝΑΤΠΡΕΣ". Είναι μια προσωπική προσπάθεια του πομάκου δημοσιογράφου Σεμπαεδίν Καραχότζα, ενός από τους λίγους που τολμάνε να αναφέρουν ότι είναι Πομάκοι. Η εφημερίδα είναι γραμμένη στην ελληνική γλώσσα (με κάποια κομμάτια στα πομακικά) και είναι αποτέλεσμα καθαρά προσωπικής προσπάθειας χωρίς ΚΑΜΙΑ δυστυχώς ενίσχυση από το επίσημο ελληνικό κράτος.

Όσοι λοιπόν θέλουν να βοηθήσουν τη Θράκη, έχουν πλέον έναν ακόμη τρόπο: pomaknews@yahoo.gr, τηλ. 6987024245 Εθνική Τράπεζα: 273/ 603804-25 στηρίζοντας την ΜΟΝΑΔΙΚΗ πομακική φωνή που μέσα σε σκοταδιστικές συνθήκες πασχίζει να ορθοποδίσει. Ετήσια συνδρομή Ελλάδας 30 ευρώ. Μπορείτε να κάνετε μια λίστα με 5-10 φίλους σας και αφού μαζέψετε τις συνδρομές να τις στείλετε στον εκδότη μαζί με τα στοιχεία σας.


Άλλα δύο θρακικά έντυπα που αντιστέκονται στο πολιτικά ορθό της Θράκης (σήμερα πολιτικά ορθό σημαίνει υποταγή στις εντολές του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή) είναι η "Ενδοχώρα" του κ. Ίωάννη Κουριαννίδη alex.eled.duth.gr/Endoxora/k.html
και ο "Αντιφωνητής" του κ. Καραΐσκου. www.antifonitis.gr

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

15/11 : 25 χρόνια από την ΑΝΑΚΥΡΗΞΗ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΚΡΑΤΟΥΣ- Άσε την καρδιά σου να μιλήσει κι έλα κι εσύ ΕΚΕΙ

Στις 15 Νοεμβρίου 1983 γίνεται η παράνομη ανακύρηξη του ψευδοκράτους. 25 χρόνια μετά…οι τούρκοι πανηγυρίζουν τη μέρα - ορόσημο της συνεχιζόμενης επί 34 χρόνια τουρκικής κατοχής στο νησί μας. Άλλοι τέτοια μέρα στέλνουν μηνύματα συμφιλίωσης και αρμονικής συνύπαρξης. Άλλοι, κάθονται απαθείς και αδιάφοροι μπροστά στη θλιβερή κατάσταση που επικρατεί.

Εμείς όμως, ασυμβίβαστοι όπως πάντα, την Παρασκευή 14 του Νοέμβρη θα είμαστε για ακόμα μια φορά εκεί. Να στείλουμε μήνυμα, αφύπνισης και εθνικής αντίστασης στο ξεπούλημα της Κύπρου Μας. Όσοι δεν συμβιβάζεστε με τίποτα λιγότερο από την λευτεριά, όσοι παραμένετε ακόμα πιστοί στα ιδανικά της Πατρίδας, καλείστε την ερχόμενη Παρασκευή να ενώσετε τη φωνή σας μαζί μας! Όλοι μαζί να στείλουμε το μήνυμα πως στην Κύπρο υπάρχουν ακόμα Έλληνες και πως υπάρχουν νέοι που ακόμα αντιστέκονται!

Παρασκευή 14/11, ώρα: 10:00 π.μ – Προσυγκέντρωση στο παλαιό Γ.Σ.Π και πορεία προς το οδόφραγμα του Λήδρα Πάλας. Όλοι με μια Γαλανόλευκη στο χέρι!



επίσης λάβαμε την παρακάτω πρόσκληση:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ--ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Κίνηση για το Ευρωπαϊκό Μέλλον της Κύπρου και οι συνεργαζόμενες οργανώσεις, καλούμε τον Κυπριακό λαό να συμμετάσχει στη πικετοφορία που θα γίνει το Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2008 για να διαμαρτυρηθούμε για την ανακήρυξη των κατεχομένων εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας στο μόρφωμα του ψευδοκράτους.


Η συγκέντρωση θα γίνει στο ταχυδρομείο Αγίων Ομολογητών, έναντι του προεδρικού και θα πορευθεί στο προεδρικό μέγαρο όπου θα ζητήσει να συναντηθεί με τον Πρόεδρο για να του επιδώσει επιστολή. Μετά την επίδοση, στη συνέχεια θα πορευθεί στο ΛΗΔΡΑ ΠΑΛΑΣ όπου θα γίνει επίσης 24ώρη καθιστική διαμαρτυρία.

Καλούνται όσες οργανώσεις επιθυμούν να συμμετάσχουν, πέραν των οργανωτών, όπως επικοινωνήσουν με τα τηλέφωνα της ΚΙΝΗΣΗΣ για δήλωση συμμετοχής.
Η πικετοφορία θα είναι ανοικτή για συμμετοχή από όσους συμφωνούν. Τηλέφωνα: 22376046 και 99628227 και 99609604




εκδηλώσεις έχουν προγραμματιστεί και στη Θεσσαλονίκη.

3ήμερη απεργία πείνας έξω από το Τουρκικό προξενείο στη Θεσσαλονίκη (από 13-15/11) με πορεία το Σάββατο 15/11/2008 στις 4:30 μμ από την μητρόπολη Θεσσαλονίκης στο Τουρκικό προξενείο. Στις 7μμ την ίδια μέρα, εκδήλωση στην αίθουσα της μητροπόλεως με ομιλητές τους: κ. Νεοκλή Σαρρή, μητρολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο, κ. Γιώργο Κούβελα.

Οι εκδηλώσεις διοργανώνονται από την Παγκύπρια Ενιαία Οργάνωση Φοιτητών (ΠΕΟΦ).



ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ, ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ!

-andkand-




Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008

Έλληνας ή Ελλαδίτης;

Του Βλάση Αγτζίδη.

Ένα από τα ζητήματα αλλαγής του περιεχομένου των όρων που εμφανίστηκαν τα τελευταία -σχετικά- χρόνια, είναι ο τρόπος που χρησιμοποιείται η λέξη «Έλληνας».

Όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν τη λέξη όχι με το περιεχόμενο που έχει, ως προσδιορισμός δηλαδή ενός ανθρώπινου συνόλου που θεωρεί ότι εντάσσεται σε μια συγκεκριμένη εθνική κατηγορία, αλλά ως αποτέλεσμα της ένταξης σε ένα κράτος.

Έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε την αλλαγή της χρήσης του όρου αυτού, για να καταλάβουμε καλύτερα τις ιδεολογικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα την τελευταία περίοδο.

Η υποβάθμιση του όρου “Έλληνας” από εθνικό σε πολιτειακό (δηλαδή ιδιότητα που απορρέει από την υπηκοότητα) έγινε από συγκεκριμένες ομάδες Ελλαδιτών, με διάφορους τρόπους και για διάφορους λόγους:


α) Με τη συνειδητή χρήση με το συγκεκριμένο περιεχόμενο από κάποιους κύκλους οι οποίοι ευελπιστούσαν ότι το κυπριακό πρόβλημα θα επιλυόταν με την εμφάνιση μιας νέας εθνικής κυπριακής ταυτότητας που θα περιλάμβανε και τις δύο εθνικές (ή θρησκευτικές) κοινότητες. Ο κορυφαίος, σε θεσμικό επίπεδο, οπαδός αυτής της θεώρησης υπήρξε ο κ. Παπακωνσταντίνου. Διατύπωσε τη θέση αυτή την εποχή που ασκούσε το “λειτούργημα” του υπ.Εξ. Αυτή η γραμμή υπήρξε η συνειδητή επιλογή όλης της ομάδας πολιτών που συντασσόταν με τις απόψεις Παπακωνσταντίνου, και στη συνέχεια “πέρασε” και σε πολλούς που δεν μπορούσαν να αναγνωρίσουν το πραγματικό πρόβλημα και την πονηριά των πρώτων διδαξάντων.

β) Με την τάση που διαμορφώθηκε στον «εκσυγχρονιστικό», «αντιεθνικιστικό», «φεντεραλιστικό» κ.λπ. χώρο (δεξιό, κεντρώο και αριστερό) για ουδετεροποίηση του κράτους με την αποκοπή του από το ιδρυτικό έθνος. Δηλαδή το πέρασμα από το έθνος-κράτος στο «κράτος των πολιτών» επέβαλε την από-εθνικοποίηση του όρου που χαρακτήριζε τους πολίτες του κράτους. Όμως, αντί να επιλέξουν όρους όπως “Ελλαδίτης” ή “Ελλαδικός”, που αντιστοιχούσαν με τον καλύτερο τρόπο στη “νέα” αυτή θεώρηση αποφάσισαν -βολικότερο μάλλον- να αλλάξουν το περιεχόμενο του εθνικού όρου “Έλληνας” και να τον μετατρέψουν εννοιολογικά, ώστε να σημαίνει “Ελλαδίτης”.

γ) Με την παραδοσιακή ελλαδική υπεροψία, που αποσκοπούσε στην πλήρη οικειοποίηση του όρου, ως μέσο απόλυτης ιδεολογικής νομιμοποίησης. π.χ. ενώ το κράτος μας λέγεται “Ελλάδα” και όχι “Ελληνία”, συνταγματικά κατοχυρώνεται και ο όρος “Ελληνική Δημοκρατία”, αντί του ορθού “Δημοκρατία της Ελλάδας”. Η υπεροψία αυτή έχει οδηγήσει ιστορικά σε υποτίμηση των εξωελλαδικών Ελλήνων και σε αδιαφορία για τη μοίρα τους. Σε δύο περιπτώσεις αυτή στάση θα επιφέρει καταστροφές: την εποχή της “μικράς πλην εντίμου” και του “ξεπουλήματος” της Μικράς Ασίας και την εποχή του πραξικοπήματος στην Κύπρο.

Σε πολιτικό επίπεδο, θα έπρεπε να αποκατασταθούν οι έννοιες. Και το κύριο βάρος για αυτό -για το συγκεκριμένο θέμα- πέφτει στους κυπριακούς ώμους. Είναι ακατανόητη -για μένα- η έλλειψη αντίδρασης των Κυπρίων, των φυσικών προσώπων αλλά και της διπλωματικής τους αποστολής στην Ελλάδα. Εκτός εάν η συγκεκριμένη μεθόδευση απηχεί και κυπριακές προσδοκίες.

Φυσικά ο κάθε πολίτης θα έπρεπε να προσπαθήσει σ’ αυτή την κατεύθυνση. Ώστε: «Eλλαδίτης» ή «Ελλαδικός» να ονομάζεται κάθε υπήκοος της Ελλάδας.

«Κύπριος», ο υπήκοος της Κύπρου. Ανεξάρτητα από εθνική καταγωγή.

Δηλαδή ο Τούρκος ή ο Πομάκος ή ο Αρμένιος ή αύριο ο πολιτογραφημένος Πακιστανός θα είναι Ελλαδίτης. Το ίδιο και ο Τούρκος ή ο Μαρωνίτης ή ο Αρμένιος της Κύπρου, θα είναι Κύπριος. Με τον ίδιο τρόπο που αυτό γίνεται, για παράδειγμα, με τους Άραβες: Άραβες είναι όλοι -και μόνο- οι ανήκοντες στο αραβικό έθνος. Το κάθε αραβικό κράτος περιγράφει με ξεχωριστό τρόπο τους υπηκόους του. Άκόμα και η μητρόπολη του αραβικού κόσμου, η Σαουδική Αραβία δεν επιχείρησε να μονοπωλήσει τον όρο “Άραβας” για τους πολίτες του κράτους της.

Η Ελλάδα αποτελεί για άλλη μια φορά «θαυμαστή» εξαίρεση!

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2008

Αλαβάνος και εκκλησία- κείμενο του μοναχού Μωυσή



Γράφει ο μοναχός Μωυσής, αγιορείτης

Σε μια εποχή που σε όλο τον κόσμο υπάρχει ισχυρή κίνηση επιστροφής στην παράδοση, στον πολιτισμό και στη θρησκεία, για τη συγκρότηση μιας ταυτότητας ενάντια στην κιμαδοποίηση της παγκοσμιοποίησης, στην Ελλάδα κουτσουρεύουμε τα πόδια μας.

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008

Νεο-ραγιαδισμός Αθηνών και Λευκωσίας

ΣΤΟ ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ έτος της συνεχιζόμενης τουρκικής κατοχής των μισών εδαφών της Κύπρου,

- με τις μονάδες του 11ου Σώματος Στρατού της Τουρκίας, ως κατοχικού στρατεύματος, αναπτυγμένες σε επιθετική διάταξη στα κατεχόμενα κυπριακά εδάφη εναντίον των ελεύθερων περιοχών της Κύπρου,

- με την Τουρκία και τον εντολοδόχο της Μεχμέτ Αλί Ταλάτ να απαιτούν «λύση» νομιμοποίησης της κατοχής και επέκτασης του τουρκικού ελέγχου εφ’ ολοκλήρου της Κύπρου,

- με το τουρκικό πολεμικό ναυτικό και την αεροπορία να απειλούν απαιτώντας όπως η Κυπριακή Δημοκρατία «ξεχάσει» τα δικαιώματα και τις αποφάσεις της ακόμα και για αναζήτηση πετρελαιοφόρων κοιτασμάτων στις νότιες θάλασσες του νησιού,

- με την τουρκική πολεμική αεροπορία να επιβάλλει και του Αιγαίου τη διχοτόμηση,

- με τον «Θαλασσόλυκο» των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων να ασκείται από τις θάλασσες νοτίως της Κύπρου ώς τα νερά της Καβάλας στο βόρειο Αιγαίο,

- με την άσκηση «Εφές» των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων να έχουν τη Δυτική Θράκη ως στόχο,

Υ Π Ο Σ Τ Η Κ Α Μ Ε οι Έλληνες, σε Ελλάδα και Κύπρο, ημέρα της εθνικής μας επετείου της 28ης Οκτωβρίου και τα εξής: Ο Τούρκος Υπουργός Άμυνας Σβεντί Γκιονούλ, προσκεκλημένος του Ελλαδίτη ομολόγου του Βαγγέλη Μεϊμαράκη, ήταν στη Θεσσαλονίκη, στην εξέδρα των επισήμων, για να δεχθεί τον χαιρετισμό της παρέλασης των ελλαδικών ενόπλων δυνάμεων, παρόντος και του Υπουργού της ξεχαρβαλωμένης Άμυνας της Κύπρου. Κι όχι μόνο τούτο. Στην Αθήνα ανακοινώθηκε ότι: «Παράλληλα ο γενικός γραμματέας εξοπλισμών του υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) Κυριάκο Λινάκη και συζήτησαν για το πρόγραμμα συμπαραγωγής ενός μέρους της ατράκτου των νέων αεροσκαφών F-16 που θα προμηθευτεί η Τουρκία, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ». Πρόκειται για τα τουρκικά F-16 που επιδρομικά υλοποιούν στον αέρα τον τουρκικό επεκτατισμό εναντίον του Αιγαίου και μέχρι τις νότιες θάλασσες της Κύπρου. Εκείνα που έστειλαν στον θάνατο τον ηρωικό σμηναγό της 343 Μοίρας της ελλαδικής Πολεμικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνο Ηλιάκη από την Κρήτη, πάνω από τη νήσο Κάρπαθο 23η Μαΐου 2006.

Φ Α Ι Ν Ε Τ Α Ι ότι η κατρακύλα, από κατάντια σε κατάντια, δεν έχει ακόμα φτάσει στον πάτο. Και φαίνεται ότι όσο η Άγκυρα αναπτύσσει τον Νεο-Οθωμανισμό της, άλλο τόσο αναπτύσσεται κι ο Νεο-Ραγιαδισμός Αθηνών και Λευκωσίας.

ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2008

Γιορτή 28 Οκτωβρίου- Μ.Δέρειο. Οι ΠΟΜΑΚΟΙ αντέχουν και θα νικήσουν!















Μέχρι πριν λίγες βδομάδες στο Μεγάλο Δέρειο του Έβρου

-πιέσεις κ απειλές προς τους αλεβίτες (κυρίως) πομάκους για να μην στέλνουν τα παιδιά τους στο δημοτικό σχολείο

-προκλητικές ανακοινώσεις από το τζαμί ότι "εδώ είναι Τουρκία"

-επισκέψεις των δύο μουσουλμάνων βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου (Αχμέτ Χατζηοσμάν και Ιλχάν Αχμέτ) επίσης στην ευρύτερη προσπάθεια άσκησης πιέσεων εις βάρος των αλεβιτών κυρίως πομάκων

-επισκέψεις 3 Τούρκων βουλευτών και πολυάριθμης θρησκευτικής -ισλαμικής συνοδείας (ιμάμηδων κλπ φερμένους από την Τουρκία)

-σικέ εκδηλώσεις για τον καρκίνο του μαστού που έντεχνα μετατρέπονται σε "λαϊκό δικαστήριο" από τους εκατοντάδες φερμένους με πούλμαν από άλλα χωριά εις βάρος της αξιέπαινης ηρωίδας δασκάλας σχεδιασμένα και οργανωμένα από το τουρκικό προξενείο Κομοτηνής

-πιέσεις και απειλές "θα σας κάψουμε" εις βάρος ακόμη και της ζωής της δασκάλας Χαράς Νικοπούλου κ του συζύγου της (βλέπε εφημ εσπρέσο http://www.espressonews.gr/default.asp?pid=21&la=1&catid=1&artid=854248&pg=1)


όμως σε πείσμα όλης της σατανικής προσπάθειας του τουρκικού προξενείου να ελέγξει το πομακικό αυτό χωριό,

ΣΗΜΕΡΑ
28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2008

δεκάδες μαθητές του δημοτικού σχολείου του Μ.Δερείου
ντυμένοι στα γαλανόλευκα
παρέλασαν όλο ζωντάνια
απήγγειλαν ποιήματα με τόσο πάθος
τραγούδισαν τα εμβατήρια του 40
σήκωσαν ΨΗΛΑ τις ελληνικές τους σημαίες και
τραγούδησαν περήφανα τον εθνικό μας ύμνο!



Κάποιοι από τους πομάκους μαθητές αφιέρωσαν τα ποιήματά τους στους προπάππους τους που πολέμησαν ηρωικά το 1940 προασπίζοντας την ελληνική γη!

Δίπλα στους μαθητές πολυάριθμοι γονείς και μητέρες (με τις παραδοσιακές φορεσιές και τις μαντήλες) να καμαρώνουν τα παιδιά και την αξιέπαινη προσπάθεια της ηρωικής δασκάλας!

παραθέτουμε τις όμορφες φοτογραφίες
συνοδευμένες με ένα ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
στα παιδιά και στην δασάλα τους
για τα τόσα δάκρυα και τη συγκίνηση που μας προκάλεσαν.


Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους
- εκ μέρους του ελλ/κού κοινοβουλίου ο βουλευτής κ. Ηλίας Πολατίδης
- ο Σταύρος Λάλας (που πλήρωσε με 13 χρόνια σκληρής φυλάκισης στις ΗΠΑ την προσφορά του στην Ελλάδα)
- ο τέως πρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Βασίλης Κόκκινος
- στρατιωτικές και αστυνομικές αρχές
- εκδότες, πολιτευτές, επώνυμοι καθώς και πομάκοι δημοσιογράφοι και
- εκατοντάδες φίλοι της ηρωικής δασκάλας!



Τέλος να επισημάνουμε ότι για πρώτη φορά μετά το 1971 τελέστηκε δοξολογία στην εκκλησία του χωριού! Επιτέλους 37 χρόνια μετά η γαλανόλευκη κυματίζει και κάτι αλλάζει σ αυτό τον τόπο.




ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΑ ΛΑΒΑΡΑ ΕΒΡΟΥ
Μοναδική αντίθεση στην συγκινητική ατμόσφαιρα του Μεγάλου Δερείου ήταν περιστατικό που συνέβει στα Λάβαρα (έδρα του δήμου Ορφέα). Ο γνωστός δήμαρχος κ. Πουλιλιός επέδειξε άλλη μια φορά την εμπάθειά του. Μέλη του Πατρ.Ελλ/κού Συνδέσμου μετέβησαν στα Λάβαρα του Έβρου για να επιδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας στον δήμαρχο και να πετάξουν τρικάκια με τον τίτλο "Κάτω τα χέρια από την δασκάλα και τους Πομάκους"..

Επειδή ο δήμαρχος απουσίαζε (όπως μας ενημέρωσαν) το ψήφισμα θυροκολήθηκε διακριτικά στην εξώπορτα του Δημαρχείου. Δεν πέρασε ούτε ένα λεπτό και ένας δημοτικός σύμβουλος ξέσχισε το ψήφισμα βρίζοντας τους διαμαρτυρομένους ("μαλ... "). Παραδόξως δευτερόλεπτα μετά την θυροκόληση-σχίσιμο του ψηφίσματος διαμαρτυρίας εμφανίστηκε (και ο κατά τ άλλα απουσιάζων) δήμαρχος.

Επέδειξε μάλιστα μια μεγάλη έγρωμη αφίσα για να αποδείξει ότι εθνικές γιορτές γινόταν πάντα στο Μ.Δέρειο και δεν είναι έργο της δασκάλας. Δεν μας ενημέρωσε όμως από που βρήκε αυτές τις φωτογραφίες. Μήπως από τον τέως διευθυντή του δημ/κού σχολείου ο οποίος είχε παραδώσει την επίσημη σφραγίδα του δημοτικού σχολείου στο Τουρκικό προξενείο για να σφραγίσουν λαχνούς? Ή μήπως από τον ψευδο-ιμάμη του χωριού και τέως πρόεδρο της σχολικής επιτροπής. Όπως δεν μας ενημέρωσε ο δήμαρχος και για το ποιος ανέλαβε να εκδώσει και να εκτυπώσει αυτή την αφίσα. (Παρεμπιπτόντως η ελληνική σημαία απουσίαζε από αρκετές φωτογραφίες ενώ το μόνο που θύμιζε γιορτή 25ης Μαρτίου σε μία από αυτές ήταν ένα σκέτο '1821'!). Πάντως μιλώντας σε τοπικό κανάλι χθες βράδυ απέδωσε το "σχίσιμο" του ψηφίσματος και την προκλητική στάση του ιδίου και των δημοτικών του συμβούλων στα "τσιπουράκια" που είχανε πιει πιο πριν.

Δεν αμφιβάλουμε ότι όλοι είμαστε Έλληνες. Όμως τώρα που έφυγε η επίδραση από τα "τσιπουράκια" καλό θα ήταν να προβληματιστεί ο δήμαρχος Ορφέα για ποιο λόγο οι δηλώσεις και οι κινήσεις του προβάλλονται από τα τουρκικά κανάλια. Και για ποιο λόγο τυχαίνει συνοδοιπόροι του στην προσπάθεια να διώξει την ηρωική δασκάλα να είναι άνθρωποι του Τουρκικού προξενείου. Μήπως πρέπει να αφήσει τις προσωπικές εμπάθειες (η χάρη που ζήτησε από τον πατέρα της δασκάλας και πρόεδρο του Αρείου Πάγου για ευνοϊκή μεταχείριση δικαστικής υπόθεσης συγγενή του και η οποία φυσικά δεν έγινε δεκτή) ή μικροπολιτικές επιδιώξεις (πχ ψήφοι μουσουλμάνων στις εκλογές που κατευθύνονται από το Τουρκικό Προξενείο) και να σταθεί πλάι στην προσπάθεια προστασίας των πομάκων από τις αρπαχτικές διαθέσεις της Άγκυρας?




Κάναμε μια βόλτα στο χωριό Μεγάλο Δέρειο. Δεκάδες ελληνικές σημαίες κυμάτιζαν περήφανα σε όλα σχεδόν τα σπίτια και στα καφενεία των πομάκων κατοίκων του χωριού και σε πείσμα κάθε είδους πρακτόρων ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΚΥΜΑΤΙΖΟΥΝ και ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ!

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2008

Κηρύσσουν αγώνα κατά του εθνικισμού



Του Βία Λειβαδά

Με τράβηξε ο τίτλος, γιατί μου έδωσε την εντύπωση ότι επί τέλους και κάποια Υπουργός της κυβέρνησης σκέπτεται όπως ο κυπριακός λαός. Κατάλαβα πως κι αυτή ανατριχιάζει όταν βλέπει το εθνικιστικό και σοβινιστικό σύνθημα στον Πενταδάκτυλο «είμαι περήφανος που είμαι Τούρκος». Φωτισμένο τα βράδια, μας προκαλεί έστω κι αν μιλούν για συνομιλίες και καλό κλίμα. Οι κατακτητές δεν σκέφτονται το καλό κλίμα ούτε τη δίκαιη λύση.

Ανατρίχιασα όμως διαβάζοντας στη συνέχεια ότι δεν μιλούσε για το σύνθημα στον Πενταδάκτυλο αλλά για τον κυπριακό Ελληνισμό. Αυτός είναι ο εχθρός για την «αριστερή» κυβέρνηση, όχι η Τουρκία. «Ο αγώνας για εμπέδωση της Δημοκρατίας, α αγώνας ενάντια στο σοβινισμό και τον εθνικισμό είναι για μας ύψιστο πολιτικό καθήκον», δήλωσε η Υπουργός Εργασίας.

Άδικα χάρηκα ότι θα υπήρχε κάποιο κοινό σημείο στο οποίο θα συμφωνούσαμε. Κι εδώ εφαρμόζεται η πολιτική του οδοστρωτήρα. Εχθρός είναι ο Έλληνας της Κύπρου, γιατί δεν δέχεται αδιαμαρτύρητα την κατοχή, γιατί δεν δέχεται να παραδώσει την πατρίδα του στην Τουρκία. Αυτόν πρέπει να κτυπήσουμε, αυτόν να κατηγορήσουμε, αυτόν να εξαλείψουμε για να μπορέσουμε να λύσουμε το κυπριακό όπως το επιθυμεί η Τουρκία και οι σύμμαχοί της Άγγλοι και Αμερικανοί.

Μας καλεί ακόμη να υποστηρίξουμε τον πρόεδρο Χριστόφια για να τον εξοπλίσουμε στην αναζήτηση διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας. Να τον υποστηρίξουμε με ποιο στόχο; Τη λύση δύο ισότιμων κρατών, την εκ περιτροπής προεδρία, την παραμονή 50.000 εποίκων που έδωσε ως δώρο πριν από οποιαδήποτε διαπραγμάτευση; Μας ζητά να γίνουμε συνεργοί μιας λύσης που θα μας παραδώσει στην Τουρκία για να ψάχνουμε μετά να βρούμε τόπο να ζήσουμε ως πρόσφυγες παραδίδοντας την πατρίδα μας στους πασάδες;

Η νεοταξική αριστερά έχει στόχο να αποδομήσει το εθνική ταυτότητα και να μετατρέψει τον κυπριακό λαό σε νεοκύπριους λινομπάμπακους, χωρίς εθνική προέλευση και χωρίς πατρίδα. Και να μας παραδώσει άοπλους στην βαρβαρική Τουρκία για να επαναλάβει την εθνοκάθαρση και τη σφαγή όπως το 1974, όπως τις γενοκτονίες των Αρμενίων, των Ασσυρίων, των Ελλήνων της Μικρασίας, της Ίμβρου, της Τενέδου, της Καρπασίας....
Η κατάντια τής «αριστεράς» είναι απεριόριστη. Κατανοώ την πικρία τους μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και μαζί με αυτή και την κατάρρευση των οραμάτων τους για ένα καλύτερο κόσμο, σύμφωνα πάντοτε με τη δίκη τους αντίληψη. Ο θάνατος ενός ονείρου με το οποίο έζησαν και γαλουχήθηκαν κάποιες γενιές για εβδομήντα χρόνια, τουλάχιστον αυτές που δεν έζησαν μέσα στη Σοβιετική Ένωση αλλά άκουγαν από μακριά για τη μεγάλη ευτυχία που απολάμβαναν. Δεν έχει σημασία αν είναι πραγματικό ή φανταστικό. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, ζούσαν στο όνειρο. Και ξαφνικά κατέρρευσε.

Έτσι η αριστερή διανόηση, καθηγητές πανεπιστημίων, πολιτικοί ηγέτες και άλλοι, βρήκαν τη στέγη που τους έλειψε και προσκολλήθηκαν στις αμερικάνικες υπηρεσίες. Έκτοτε η μαχητική δυναμική αριστερά γίνεται ο πιστός υπηρέτης της παγκοσμιοποίησης υπό την ηγεσία της Αμερικής και ένθερμοι υποστηρικτές της, φανατικοί εχθροί της ιστορίας, του έθνους και της πατρίδας. Γιατί μόνο με υπηκόους, χωρίς εθνική ταυτότητα κα πατρίδα, είναι δυνατόν να επικρατήσουν τα συμφέροντα των ισχυρών για κυριαρχία πάνω στην ανθρωπότητα. Αυτή είναι η μετακαπιταλιστική αποικιοκρατία και υποδούλωση των χωρών με κατάτμηση τους σε μικρότητες, για να είναι πιο ευάλωτες.

Γι αυτό στόχος της σημερινής «αριστερής» κυβέρνησης δεν είναι η απελευθέρωση της Κύπρου από την τούρκικη κατοχή. Αυτός είναι γι αυτούς επάρατος εθνικισμός και σοβινισμός! Κι αυτόν τον εθνικισμό τάχθηκε η κα. Υπουργός να καταπολεμήσει σαν τον μεγαλύτερο εχθρό της ύπαρξης ελεύθερης και κυρίαρχης πατρίδας. Για να μπορεί εύκολα να μην αντιστέκεται στην ισοπέδωση των αξιών, της ιστορίας, της γλώσσας και του πολιτισμού των λαών, αλλά να υποδουλώνονται χωρίς αντιστάσεις στους ισχυρούς και δει στην ηγέτιδα της παγκοσμιοποίησης, τις ΗΠΑ.