Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2007

Η αρκαδική καταγωγή των Κύπριων



Ιστορικές ενδείξεις δηλώνουν σύνδεση Κύπρου με την πληγείσα περιοχή

ΤΟΥ ΦΡΙΞΟΥ ΔΑΛΙΤΗ (εφημερίδα Φιλελεύθερος)

Οι δεσμοί Κύπρου- Ελλάδας γνωστοί από αρχαιοτάτων χρόνων. Αυτό το οποίο δεν είναι γνωστό και το οποίο συζητείται αυτές τις μέρες είναι οι σχέσεις του Ελληνισμού της Κύπρου, ή τουλάχιστον κάποιων περιοχών του νησιού με την ευρύτερη περιοχή της Αρκαδίας και η οποία έχει να κάνει αρκαδική καταγωγή των Κυπρίων.

Ο πρόεδρος του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, αναπληρωτής καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας, Θεόδωρος Μαυρογιάννης μας εξηγεί τις ενδείξεις που υπάρχουν που φαίνεται να δείχνουν τη σύνδεση της Κύπρου με την περιοχή της Αρκαδίας και ειδικότερα την περιοχή που βλέπει προς τον κόλπο της Κυπαρισσία. Οι οποίες βέβαια χρειάζονται ακόμα περισσότερη επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση. Ωστόσο, είναι αρκετές για να δώσουν μια πρώτη εικόνα. «Υπάρχει μία μνεία στον Παυσανία τον περιηγητή, ο οποίος έζησε γύρω στο 170 μ.Χ, ότι ο Αγαπήνωρ από την Τεγέα, δηλαδή από την Αρκαδία, ίδρυσε την Παλαίπαφο. Αυτό είναι ένα στοιχείο της παράδοσης το οποίο μπορεί και να αμφισβητηθεί.

Υπάρχει όμως και ένα άλλο δεδομένο. Ότι η ελληνική διάλεκτος την οποία μιλούσαν οι Έλληνες της Κύπρου από τον 11ο αιωνα π.Χ. ορίζεται από του γλωσσολόγους ως Αρκαδοκυπριακή», αναφέρει ο κ. Μαυρογιάννης. Υπάρχουν όμως και σοβαρά άλλα στοιχεία για τα οποία μπορεί να υπάρξει μία πρώτη σύνδεση. «Μια σοβαρή ένδειξη και ένα σοβαρότατο πρόβλημα είναι το ίδιο το όνομα του νησιού "Κύπρος". Χρειάζεται βέβαια περισσότερη έρευνα γι' αυτό. Είναι γνωστό ότι σε ανατολικές πηγές, το νησί ονομάζεται στην ύστερη εποχή του χαλκού Αλάσσια. Κάποια στιγμή εμφανίζεται το Κύπρος. Μνημονεύεται για πρώτη φορά το όνομα αυτό στον Όμηρο. (ΙΛΙΑΔΑ Λ' Ραψωδία στ.21-22). Υπάρχει δε μία μαρτυρία την οποία δεν έλαβε ποτέ κανείς σοβαρά υπόψη. Σε μία πινακίδα σε Γραμμική Β΄από το Μυκηναϊκό Ανάκτορο της Πύλου, το οποίο βρίσκεται στη Μεσσηνία, εμφανίζεται το όνομα: "Ku-pa-ri-si-jo", εδώ χρειάζεται η συμβολή των γλωσσολόγων, διότι όσον αφορά τοjo, πρόκειται για την ένδειξη του επιθέτου ή για την ένδειξη ενός πληθυντικού. Άρα μένει ένα τοπωνύμιο με την ένδειξη: "ku-pa-ri-si". Αυτή η ένδειξη η οποία πιστεύω ότι αποτελεί το μυκηναϊκό γλωσσικό υπόστρωμα του ονόματος Κύπρος. Οι πινακίδες που χρονολογούνται γύρω στο 1200-1150 π.Χ.

Οι Έλληνες άρχισαν να εγκαθίστανται στην Κύπρο από τα τέλη του 12ου αι.,
άρα χρονολογικά φαίνεται να συμπίπτει. Φαίνεται να υποδηλώνει μία γεωγραφική περιοχή της Αρκαδίας που θα μπορούσε να μετεγγραφεί πλέον σε αλφαβητική γραφή ως "Κύπρος", μολονότι πιστεύω ότι λύση του προβλήματος της προέλευσης των Μυκηναίων που εγκαταστάθηκαν στην Κύπρο, πρέπει να βρίσκεται στον αρχαιολογικό χώρο της Περιστερίας, κοντά στη σημερινή Κυπαρισσία, στη Μεσηνία, λίγο νοτιότερα», εξηγεί. Τρία ακόμα στοιχεία, συνθέτουν ιστορικά στο σκηνικό σύνδεσης. «Γεωγραφικά βρισκόμαστε ανάμεσα στα όρια του Βασιλείου του Νέστωρος όπως περιγράφεται στον Όμηρο. Το βασίλειο εκτεινόταν από τις εκβολές του Αλφειού ποταμού μέχρι και την Μεσσηνία. Στον Όμηρο, εμφανίζεται ένα επίθετο. Ο Πύλος του Νέστωρος, εμφανίζεται με το επίθετο Ημαθόεις. Όσοι γνωρίζουν την γεωγραφία της αρχαίας Κύπρου, αντιλαμβάνονται ότι το όνομα αυτό σε αρκαδοκυπριακή διάλεκτο απαντάνται στο τοπωνύμιο Αμαθούς. Όταν ο Όμηρος αναφέρεται στον Αμαθόειταν Πύλο εννοεί ολόκληρο τον Κόλπο της Κυπαρισσίας. Ημαθόεις- Αμαθούς σημαίνει η μεγάλη αμμουδιά. Λίγο- πολύ μεταφέρεται αυτό το γεωγραφικό πλαίσιο στην περιοχή αυτή προς την Αμαθούντα που είναι ανατολικά του ακρωτηρίου».

Παράλληλα ο Στράβων αναφέρει ότι υπάρχουν τρεις πόλεις με το όνομα Πύλος. Μία στις εκβολές του Αλφειού, μία άλλη που ονομάζει τριφυλλιακό ή Αρκαδικό Πύλο και μια Τρίτη τη Μεσσηνιακή Πύλο. Ο Στράβων περιγράφοντας τη περιοχή νότια της Ζαχάρως αναφέρει ένα ποτάμι με το όνομα Άμαθος». Επίσης, δυτικά υπάρχει ως γνωστό το Κούρειο όπου βρίσκεται και το Ιερό του Απόλλωνος Υλάτη. Στον Ηρόδοτο, το Κούρειο, ονομάζεται, Αργείον Κτίσμα, όμως εμείς ξέρουμε από τον Στράβωνα ότι και η Τεγέα μεγάλη πόλη της Αρκαδία, είναι κτίσμα Αργίων, άρα ο Ηρόδοτος πρέπει να εννοεί Αρκάδων κτίσμα. Επιπλέον, ανάμεσα στα βουνά της Ζαχάρως και της Κυπαρισσίας, έχουμε ένα πολύ μεγάλο Ιερό, το Ναό του Επικούρειου Απόλλωνα. Η επίκληση Επικούρειος είναι των κλασσικών χρόνων, υποψιάζομαι ότι η επίκληση των αρχαϊκών χρόνων, ήταν Κούρειος και ότι έχει σχέση με το Κούρειο της Κύπρου. Στον ναό του Απόλλωνα Υλάτη (υλάτης σημαίνει προστάτης των δασών), οι αρχαιολόγοι τεκμηριώνουν δεντρολατρεία. Ο ναός του Επικούρειου Απόλλωνα, είναι ο μοναδικός σε ολόκληρο τον κλασικό κόσμο που δεν έχει λατρευτικό άγαλμα, αλλά, υπάρχει ένας κορινθιακός κύων που υποκαθιστά τη δεντρολατρεία. Λίγο δυτικότερα στην περιοχή βρίσκεται το Λύκειο Όρος, η ιερή κοιτίδα των Αρκάδων. Στην κορυφή υπήρχε ένα περίφημο Ιερό του Διός Λυκέου και πιστεύω ότι το τοπωνύμιο του Ολύμπου στο Τρόοδος συνδέεται με την κορφή του Λυκέου όρους, η οποία επίσης ονομαζόταν Όλυμπος. Συνεπώς η κοιτίδα των Αρκάδων της Κύπρου, πρέπει να είναι όλη η ορεινή περιοχή, ανάμεσα στη Μίνθη, το Λύκειο και το Τετράζιον».

Σημ: Στην περιοχή αυτή, έδωσαν μάχη, οι Κύπριοι Δασοπυροσβέστες στο χωριό Θεισόα από την Τρίτη το βράδυ μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης 29/08/2007.

Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2007

Κύπρια Αρτέμιδα, η δικιά μας Αρτέμιδα!



Μετά την εξαγγελία του Τάσσου Παπαδόπουλου και σε συνεννόηση με την Ελληνική Κυβέρνηση, επιλέγηκε το χωριό Αρτέμιδα του δήμου Ζαχάρως (Νομός Ηλείας) για να ανοικοδομηθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία.

Η Αρτέμιδα είναι ένα από τα τρία χωριά με τα περισσότερα θύματα από την πύρινη λαίλαπα. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Τάσσος Παπαδόπουλος είχε ανακοινώσει ότι η Κύπρος θα αναλάβει συμβολικά, την ανοικοδόμηση όσων οικιών έχουν καταστραφεί και την αναπλήρωση όλων των πόρων και των πηγών εισοδήματος των κατοίκων μιας κοινότητας που θα υποδείκνυε η Ελληνική Κυβέρνηση.

Με οδηγίες του Προέδρου Παπαδόπουλου, πέντε υπουργοί ανέλαβαν να επιληφθούν όλων των θεμάτων, πρακτικών και διαδικαστικών, προκειμένου να υλοποιηθεί τάχιστα η δέσμευση της Κυπριακής Δημοκρατίας για την ανοικοδόμηση της κοινότητας Αρτέμιδα.

Τη Δευτέρα το πρωί θα βρίσκεται στην κοινότητα Αρτέμιδα κλιμάκιο πέντε εμπειρογνωμόνων από την Κύπρο προκειμένου να καταγράψει επιτόπου τις ζημιές που υπέστησαν οι 110 κάτοικοι της κοινότητας τόσο σε έμψυχο όσο και σε άψυχο υλικό. Το κλιμάκιο θα αποτελείται από έναν αρχιτέκτονα, έναν πολιτικό μηχανικό, έναν εκτιμητή, ένα λειτουργό του Κτηνιατρείου και ένα λειτουργό της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας. Η μετάβαση των Κυπρίων εμπειρογνωμόνων στην Πελοπόννησο διευθετήθηκε χθες το απόγευμα κατόπιν επικοινωνίας μεταξύ των Υπουργών Δικαιοσύνης Κύπρου και Ελλάδας.
Οι Κύπριοι εμπειρογνώμονες, με την επιστροφή τους στην Κύπρο, θα ετοιμάσουν λεπτομερέστατη έκθεση προς στην Υπουργική Επιτροπή αναφορικά με το ύψος των ζημιών, αλλά και των χρημάτων που θα χρειαστεί να δαπανηθούν μεταξύ άλλων για την ανέγερση των 30 περίπου κατοικιών στην κοινότητα Αρτέμιδα που έχουν καταστραφεί ολοσχερώς.

Θερμές ευχαριστίες

Θερμές ευχαριστίες προς την κυπριακή κυβέρνηση για την απόφαση να ανοικοδομήσει την κοινότητα Αρτέμιδας, στην Ηλεία, εξέφρασε ο κοινοτάρχης της Γιώργος Κόσσυφας. Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΡΙΚ ο κ. Κόσσυφας ανέφερε ότι τα καλά νέα έφτασαν στην Αρτέμιδα χθες βράδυ, προσθέτοντας ότι η κοινότητα περιμένει τη βοήθεια, που θα την δεχθεί με ευχαρίστηση.

Η κατάσταση, ανέφερε ο κ. Κόσσυφας, είναι τραγική, αφού η φωτιά πέρασε σχεδόν από όλα τα σπίτια του χωριού. Τριάντα καταστράφηκαν ολοκληρωτικά, όπως και όλες οι καλλιέργειες και το πράσινο.

Εντωμεταξύ, όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Βασίλης Πάλμας, στόχος είναι να καταστεί δυνατή η ανοικοδόμηση ακόμη ενός κατεστραμμένου χωριού.

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2007

Ισως δεν είναι και τόσο παράλογη η πρόταση του Μάριου Ματσάκη!



Ο Μάριος Ματσάκης κατάφερε για ακόμα μια φορά να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του.
Όχι, αυτή τη φορά δεν ξανανέβηκε σε πυλώνες της ηλεκτρικής, δεν ξανακατέβασε τουρκική σημαία, δεν ξαναέκανε επιδρομή σε τουρκικό φυλάκιο και δεν συνελήφθηκε ούτε από Άγγλους ούτε από Τούρκους.

Εκπλήσσοντας τους πάντες ο κύπριος ευρωβουλευτής έκανε μια πρωτοποριακή πρόταση προς την κοινοβουλευτική ομάδα των Φιλελευθέρων στην οποία ανήκει στην Ευρωβουλή:

Η πρόταση του Μάριου Ματσάκη:

Πρότεινε την αναγνώριση του ψευδοκράτους (αφού πρώτα γίνουν κάποιες εδαφικές αναπροσαρμογές – βλέπε επιστροφή εδαφών στην Κυπριακή Δημοκρατία), και τη δημιουργία 2 ξεχωριστών κρατών, ενός Ελληνικού στον Νότο και ενός τουρκικού στον βορρά.
Το νέο τουρκοκυπριακό κράτος, αν το επιθυμεί να κάνει από μόνο του τις κατάλληλες ενέργειες για να ενταχθεί στην Ε.Ε.

Δικαιολογώντας την πρόταση του αυτή ο Μάριος Ματσάκης ισχυρίστηκε ότι έχει βαρεθεί να ακούει τους πάντες στην Ευρώπη να μιλούν για την δήθεν απομόνωση των τουρκοκυπρίων (κάτι που είναι αποτέλεσμα της τουρκικής κατοχής!!!).
Επίσης, όπως δήλωσε ο ευρωβουλευτής, όλοι όταν μιλούν για επίλυση του κυπριακού μιλούν για το σχέδιο Ανάν ή κάτι παρόμοιο…

Ο Μάριος Ματσάκης ισχυρίστηκε ότι την άποψη του την συμμερίζονται πολλοί στην Κύπρο, απλός δεν βγαίνουν να την πουν! Δεν μπορούμε να παντρέψουμε με το ζόρι ένα ζευγάρι όταν δεν θέλει αυτό τον γάμο ούτε η νύφη ούτε ο γαμπρός, δήλωσε.

Αντιδράσεις:

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δηλώσεις αυτές αφού πρώτα σόκαραν ακόμα και τους τούρκους, ξεσήκωσαν θύελλα διαμαρτυριών από τα πολιτικά κόμματα στην Κύπρο (ειδικά από το ΑΚΕΛ, ενώ το ΔΗΚΟ διαχώρισε τη θέση του από τον πρώην ευρωβουλευτή του).


Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε μια ψύχραιμη ανάλυση του ζητήματος…

Η καλύτερη λύση:

Η ιδανικότερη λύση για το κυπριακό θα ήταν μια Κύπρος επανενωμένη στη οποία θα μπορούν να ζουν ειρηνικά Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι, με ένα δημοκρατικό σύνταγμα και με πλήρη σεβασμό όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Αυτή η λύση, παρόλο που είναι η καλύτερη και δικαιότερη, είναι και η πιο δύσκολη στην εφαρμογή της αφού η Τουρκία από την μια διεκδικεί ρόλο στο νέο κράτος και επεμβατικά δικαιώματα, ενώ οι Τουρκοκύπριοι από την άλλοι θέτουν παράλογες απαιτήσεις που παραβιάζουν την δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα των Ελληνοκυπρίων!

Οι λύσεις που συζητιούνται:

Όλες οι προτάσεις για λύση που προέρχονται (κυρίως) από τους αγγλοαμερικάνους έχουν κοινά στοιχεία με το σχέδιο Ανάν. Έχουν μέσα άδικα και ρατσιστικά για τους Ελληνοκυπρίους στοιχεία, τα οποία η πλευρά μας, φυσικά και δεν αποδέχεται! Αυτού του είδους τα σχέδια είναι κομμένα και ραμμένα στα μέτρα της Τουρκία η οποία και τα ευνοεί (βλέπε σχέδιο Ανάν). Δυστυχώς όλες οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται (μέχρι σήμερα τουλάχιστον) έχουν αυτή τη λογική…


Η παρούσα κατάσταση:


Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Κύπρο είναι απαράδεκτη και για τις 2 κοινότητες. Το Status Quo είναι απαράδεκτο αφού κρατά χιλιάδες κόσμο μακριά από τις πατρογονικές τους εστίες ενώ ο τουρκικός στρατός που δεν έχει καμία θέση στο νησί ελέγχει με τα όπλα την κατεχόμενη Κύπρο.
Θα μπορούσε κάποιος να προτείνει, την παραμονή μας στη σημερινή κατάσταση. Να μείνουμε έτσι, χωρίς να πάρουμε πίσω τα εδάφη μας αλλά να θυμόμαστε και να διεκδικούμε μέχρι να αλλάξουν υπέρ μας τα δεδομένα!
Όμως, αν δεν αλλάξουν υπέρ μας τα δεδομένα αλλά εναντίων μας;;; Και αν ο κόσμος αρχίσει να συμβιβάζεται και να μην διεκδικεί (δείτε πόσοι περνούν τα σύνορα για να πάνε σαν τουρίστες στα κατεχόμενα…).

Η πρόταση Ματσάκη:

Σύμφωνα με την πρόταση Ματσάκη, παίρνουμε πίσω ότι μπορούμε (π.χ. Αμμόχωστο) και τους αναγνωρίζουμε πρώτοι! Έτσι έχουμε κέρδος εδαφικό (αρκετοί πρόσφυγες θα επιστρέψουν στα σπίτια τους) ενώ στο δικό μας κράτος δεν έχουμε πάνω από το κεφάλι μας ούτε την Τουρκία και τον στρατό της, ούτε τα επεμβατικά της δικαιώματα, αλλά ούτε και τις παράλογες απαιτήσεις των Τουρκοκυπρίων που θέλουν εκ περιτροπής προεδρίες, δικαιώματα βέτο και όλο τους το σόι δια νόμου στην κυβέρνηση!
Εξακολουθούμε να είμαστε μέλη της Ε.Ε. και βοηθούμε και τους Τουρκοκύπριους να καταφέρουν να μπουν αφού αυτό θα σημαίνει εκσυγχρονισμό και εκδημοκρατισμό των νέων μας γειτόνων!

Πώς σας ακούγεται;

Τετάρτη 29 Αυγούστου 2007

Συγκινητική προσφορά της Κύπρου στους πυροπαθείς


Η πυρκαγιά στην Πελοπόννησο και την Εύβοια συγκλόνισε ολόκληρο τον Ελληνισμό!
Ειδικά στην Κύπρο, το κλίμα είναι πολύ βαρύ αυτές τις μέρες και το πρώτο θέμα σε όλα τα κανάλια αλλά και στις ιδιωτικές συζητήσεις των πολιτών είναι η καταστροφική πυρκαγιά στην Ελλάδα!

Ο πρόεδρος Τάσσος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε ότι η κυπριακή πολιτεία θα έλθει αρωγός στην προσπάθεια ανακούφισης των πυροπαθών στην Ελλάδα, με την προκήρυξη επίσημου εράνου και τη συμβολική ανοικοδόμηση μιας κοινότητας που θα υποδειχθεί, μαζί με τον εξοπλισμό όσων κατοικιών έχουν καταστραφεί, καθώς και με την αποκατάσταση των πηγών εισοδήματος των κατοίκων της κοινότητας.

Επίσης κάλεσε τους ιδιώτες και τα οργανωμένα σύνολα που έχουν την πρόθεση να πραγματοποιήσουν εράνους ''να καταθέσουν όσα μπορούν με γενναιοδωρία και με αγάπη και εκδήλωση αλληλεγγύης προς το χειμαζόμενο ελληνικό λαό σε ειδικούς λογαριασμούς που θα ανοιχθούν σε όλες τις τράπεζες της Κύπρου, και οι οποίοι θα λειτουργούν υπό την εποπτεία της κυβέρνησης''.

Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε πως ''ο Κυπριακός Ελληνισμός συμμετέχει στην οδύνη και στον πόνο των πληγέντων και του ελληνικού κράτους και εκφράζει έμπρακτα την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή του προς το δοκιμαζόμενο αδελφό ελληνικό λαό''.

Ανέφερε επίσης, ότι σε συνεννόηση με τον πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, από την πρώτη στιγμή η κυπριακή κυβέρνηση ανταποκρίθηκε με όλα και όσα μέσα διαθέτει και μπορεί να προσφέρει στην Ελλάδα. ''Η δήλωσή μας προς την ελληνική κυβέρνηση είναι ότι η Κύπρος θα προσφέρει όλα όσα ζητήσει η Ελλάδα και μπορεί η Κύπρος να προσφέρει. Γι' αυτό το λόγο μετέχουμε με αποστολή εθελοντών και εξειδικευμένων πυροσβεστών, με αριθμούς πάνω από 100 μέχρι την ώρα, με πυροσβεστικά οχήματα και άλλο αντιπυροσβεστικό εξοπλισμό που διαθέτει η Κύπρος'', είπε ο κ. Παπαδόπουλος.

''Εκφράζουμε ξανά την οδύνη μας, την ειλικρινή θλίψη μας για τα θύματα και τις οικογένειες των θυμάτων και διαβεβαιούμε τον ελληνικό λαό ότι ο κυπριακός Ελληνισμός στέκεται δίπλα του, συμμετέχει στην οδύνη και στο πένθος τους. Η σκέψη μας είναι μαζί τους'', κατέληξε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας.

*Η Κυπριακή Δημοκρατία από την πρώτη στιγμή, έστειλε την πιο πολυάριθμη ομάδα (πυροσβέστες, δασοπυροσβέστες, άντρες της πολιτικής άμυνας και στρατιώτες) από όλη την Ε.Ε. για να βοηθήσουν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.

*Επίσης ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, δεσμευτικέ να αναλάβει συμβολικά την ανοικοδόμηση και τον εξοπλισμό όσων κατοικιών έχουν καταστραφεί και την αποκατάσταση των τομέων και πηγών εισοδήματος κατοίκων μιας κοινότητας που θα υποδείξει η κυβέρνηση της Ελλάδας.

*Αστείρευτα είναι τα αποθέματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης του Κυπριακού Ελληνισμού προς τους πυροπαθείς της Ελλάδας. Το κύμα της προσφοράς οικονομικής και άλλης βοήθειας από φορείς, οργανωμένα σύνολα και τους πολίτες καθημερινά μεγαλώνει. Ιδιαίτερα συγκινητική είναι η αλληλεγγύη, που εκδηλώνεται από γέροντες, οι οποίοι προσέρχονται, όπως γράφει ο τύπος, σε τράπεζες και καταθέτουν τις συντάξεις τους στο Ειδικό Ταμείο Βοήθειας, που συστάθηκε για τα θύματα της πύρινης λαίλαπας.

To email ενός δασοπυροσβέστη



Ένα email που πραγματικά αξίζει να διαβαστεί, διότι έχει γραφτεί μέσα από την ψυχή κάποιου*....

"Σημειώνεται ότι δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί λόγω της πυρκαγιάς, πλην ενός πυροσβέστη, ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Σισμανόγλειο» με αναπνευστικά προβλήματα"

Είναι πολύ παράξενο να διαβάζεις τη ζωή σου μέσα από την αποστειρωμένη λογική της δημοσιογραφίας.
Θα ήθελα να ξεχάσω τα 3-4 πρόβατα που δεν προλάβαμε να βγάλουμε από το μαντρί και τα ακούγαμε να σκούζουν, καθώς μας πλησίαζε η φωτιά, και εκείνο το σκυλάκι που παρέμεινε σιωπηλό και δεμένο μέχρι τη στιγμή που πανικόβλητο κατάλαβε ότι δεν υπάρχει σωτηρία... τα αφεντικά του έλειπαν διακοπές και κανείς δεν μας ειδοποίησε για αυτό...
Θα ήθελα να ξεχάσω τα πουλιά που δεν προλάβανε να φύγουν από τα πεύκα, καθώς γινόντουσαν παρανάλωμα του πυρός και τα είδα στον αέρα να φτερουγίζουν για λίγο και ύστερα να πέφτουν σαν φθινοπωρινά φύλλα...
Θα ήθελα να ξεχάσω τα τρομαγμένα πρόσωπα των συναδέλφων μου, όταν είδαμε τις 50μετρες φλόγες να μας ζώνουν από παντού.
Θα ήθελα να ξεχάσω τις αγωνιώδεις εκκλήσεις των ιδιοκτητών όλων των σπιτιών τριγύρω μας, όταν άρχισαν να γλείφουν τα σπίτια τους οι φλόγες.
Θα ήθελα να ξεχάσω όλους αυτούς που ήρθαν με τζιπάκια κάνοντας χειρόφρενα και πατώντας γκάζι μόνο και μόνο για να απολαύσουν το θέαμα, χωρίς να μας βοηθάνε όταν τα ρουθούνια μας έτρεχαν κατράμι και μασούσαμε στάχτη.
Θα ήθελα να ξεχάσω όταν προσπαθούσαμε να φύγουμε κόβοντας μάνικες και δεν μπορούσαμε, επειδή είχαν δημιουργήσει κυκλοφοριακό κομφούζιο μπροστά μας.
Θα ήθελα επίσης να ξεχάσω όλους αυτούς που έπιναν καφέ και μας ειρωνεύονταν την ώρα που δίναμε μάχη με τη φωτιά και ίσα που κρατούσαμε την ψυχή μας.
Θα ήθελα να ξεχάσω αυτούς που τραβούσαν πανικόβλητοι τις εγκαταστάσεις μας και μας άφηναν εκτεθειμένους στις φλόγες.
Θα ήθελα να ξεχάσω τις πανικόβλητες φωνές συναδέλφων στον ασύρματο, όταν τους κύκλωνε η φωτιά.
Θα ήθελα να ξεχάσω αυτή τη λαίλαπα που δεν υπήρχε τρόπος να φρενάρεις και λαίμαργα κατάπιε τις όμορφες περιοχές, που κάποτε χαρήκαμε ως παιδιά και τα παιδιά μας δεν θα ξέρουν ότι υπήρχαν.

Μα δεν θα ξεχάσω εκείνους τους χειριστές των ελικοπτέρων που τελευταία στιγμή μας δημιούργησαν δίοδο διαφυγής μέσα από τους θεόρατους τοίχους φωτιάς που μας περιτριγύρισαν.
Μα δεν θα ξεχάσω τους συνάδελφους από Αταλάντη που ήρθαν να μας βοηθήσουν σε μια ξένη για αυτούς περιοχή.
Μα δεν θα ξεχάσω όλες τις Κυβερνήσεις έως τώρα που επιτρέπουν σε οικοπεδοφάγους να χτίζουν, που αντιμετωπίζουν με αναλγησία τους εμπρησμούς και κοροϊδεύουν τους Εθελοντές.
Μα δεν θα ξεχάσω το κράτος που ούτε γάντια δεν μας έδωσε, πόσο μάλλον ένα ευχαριστώ, για να μην θίξει την επιτηδευμένη ανικανότητά του μπροστά στα συμφέροντα.
Μα δεν θα ξεχάσω ότι καταφέραμε 4 παιδιά με 1 όχημα να σταματήσουμε ένα μέτωπο 500 μέτρων, να σώσουμε 5 σπίτια και μερικά πρόβατα. Θα βοηθήσει να μπορέσω να κοιμηθώ όταν θα γυρίζουν οι εικόνες φρίκης στο μυαλό μου.
Μα δεν θα ξεχάσω την όμορφη τραυματιοφορέα που μου συμπαραστάθηκε όταν δεν είχα αναπνοή, τους έμπειρους γιατρούς που έπεσαν πάνω μου και μου ξανάδωσαν μέλλον, καθώς και το νοσηλευτικό προσωπικό που ξεχείλιζε από ανθρωπιά και καλοσύνη.
Και δεν θα ξεχάσω να λέγομαι ακόμα άνθρωπος και να χρωστάω στη φύση ένα μεγάλο συγγνώμη για όλες τις καταστροφές που της έχει προξενήσει το είδος μου.

Η απορία μου είναι: οι βίλες που θα χτίσετε θα έχουν νόημα, εάν δεν υπάρχει πια πράσινο γύρω σας; Όταν ο αέρας θα μυρίζει στάχτη και θα σου καίει τους πνεύμονες; Πώς διάολο θα αναπνέετε εσείς 'κει πάνω και εμείς εδώ κάτω; Πώς περιμένω από ένα κράτος με στημένες εκλογές και προκάτ κόμματα να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον από τις στάχτες που έχουν γεμίσει τα πνευμόνια μου...
Λίγη στάχτη στα μαλλιά... δολοφόνοι...


* Εθελοντής Δασοπυροσβέστης. Νοσηλεύτηκε στο "Σισμανόγλειο" λόγω αναπνευστικών προβλημάτων κατά την πυρκαγιά που έπληξε την Πεντέλη.

Σάββατο 25 Αυγούστου 2007

Η Ελλάδα δέχεται επίθεση!



Το γεγονός:
Η Ελλάδα καίγεται από άκρη σε άκρη. Πολλές ανεξέλγτες πυρκαγιές μαίνονται σε διάφορα σημεία και οι καταστροφές που έχουν επιφέρει είναι ανυπολόγιστες!
53 νεκροί!
Τεράστια οικολογική καταστροφή με ξεκολλημό δασών και άγριων ζώων!
Καταστροφή σπιτιών και περιουσιών χιλιάδων ατόμων!

Οι αποδείξεις:
Στουπιά με πετρέλαιο, γαζάκια και άλλοι εμπρηστικοί μηχανισμοί βρέθηκαν σε χώρους που καίγονταν.
Επιπλέον, ο τρόπος, τα μέρη και η συχνότητα των πυρκαγιών οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα ότι πρόκειται για έργο εμπρηστών!

Οι εμπρηστές:
Είτε πρόκειται για αντιεξουσιαστές, είτε για άτομα που θέλουν να προωθήσουν άλλα συμφέροντα (πολιτικά, οικονομικά, τοπικά, κλπ). Είτε πρόκειται για τρελούς πυρομανείς, ή για ξένους κατασκόπους ή δεν ξέρω και εγώ τι, θα πρέπει να ξεσκεπαστούν, να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά!
Πρόκειται για εγκληματίες του χειρίστου είδους που τους αξίζει η εσχάτη των ποινών!

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2007

Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ, Αρχηγέ!



Ο Αρχηγός της Εθνικής Ελλάδος, ο παίκτης που σήκωσε το ευρωπαϊκό τρόπαιο και μαζί του σήκωσε ένα ολόκληρο έθνος, ο Θοδωρής Ζαγοράκης, αποχαιρέτησε τον κόσμο παίζοντας για τελευταία φορά με τα γαλανόλευκα εναντίων της Ισπανίας, σε φιλικό αγώνα που έγινε προς τιμή του.

Ήταν 4 Ιουλίου του 2004 όταν ο Θοδωρής σήκωνε την κούπα και οι απανταχού Έλληνες ξεχύνονταν στους δρόμους όλου του κόσμου.

Αυτή την εικόνα δεν θα την ξεχάσουμε ποτέ!

Σε ευχαριστούμε Αρχηγέ!

ΧΡΟΝΙΑ - ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟ 2004 ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΖΑΓΟΡΑΚΗ

Το 2004 είναι χρονιά - σταθμός για τον Θόδωρο Ζαγοράκη. Ως αρχηγός της ελληνικής εθνικής ομάδας αναδείχθηκε πρωταθλητής Ευρώπης κατακτώντας την πρώτη θέση στο Euro 2004 της Πορτογαλίας. Mετά από ψηφοφορία ανακηρύχθηκε από τον απλό κόσμο και την τεχνική επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, ο MVP του τουρνουά και συμπεριλήφθηκε στην All star 23αδα της διοργάνωσης. Νωρίτερα είχε ψηφισθεί MVP στον εναρκτήριο αγώνα της Ελληνικής ομάδας με την Πορτογαλία, αλλά και στον μεγάλο τελικό της 4ης Ιουλίου.

Κορυφαίες στιγμές μέσα στο Δεκέμβριο του 2004, η ανάδειξη του ως 5ος καλύτερος ποδοσφαιριστής της Ευρώπης στο έγκυρο δημοψήφισμα του γαλλικού περιοδικού FRANCE FOOTBALL, η 18η θέση στη ψηφοφορία της FIFA, η συμμετοχή του στην καλύτερη ενδεκάδα της γαλλικής εφημερίδα L' EQUIPE και η ανάδειξη του ως κορυφαίου Έλληνα αθλητή για το 2004 από τον Π.Σ.Α.Τ.


ΣΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ο ΖΑΓΟΡΑΚΗΣ

Το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου 2004 ο Θόδωρος Ζαγοράκης έγραψε ιστορία. Έγινε ο πρώτος Έλληνας ποδοσφαιριστής που συμπλήρωσε 100 συμμετοχές με τη φανέλα της Εθνικής ομάδας των Ανδρών.

Τεράστια τιμή για τον Καβαλιώτη ποδοσφαιριστή, που ξεκίνησε την πορεία μέσα στο χρόνο στο μακρινό για τους Ελληνες, Τόφτιρ των Νησιών Φερόε στις 7 Σεπτεμβρίου 1994 και συνεχίστηκε με τελευταία στάση ένα άλλο λιμάνι: τον Πειραιά. Εκεί το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου 2004, απέναντι στο Καζακστάν, ο αρχηγός της Εθνικής ομάδας πέτυχε το ακατόρθωτο: Αγωνίστηκε για 100η φορά με τη φανέλα του αντιπροσωπευτικού μας συγκροτήματος. Η νίκη με 3-1 στο δρόμο για την τελική φάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Γερμανίας το 2006, όπου θέλει να είναι και ο τελευταίος του σταθμός, λίγη σημασία έχει μπροστά στο απίστευτο ρεκόρ.

Στις 9 Φεβρουαρίου ο αρχηγός της Εθνικής ομάδας στην 101η συμμετοχή του με τη γαλανόλευκη φανέλα σημείωσε το πρώτο γκολ της καριέρας του με το εθνόσημο στο στήθος, ανοίγοντας το δρόμο για την επικράτηση επί της Δανίας με 2-1 στα πλαίσια της προκριματικής φάσης του Μουντιάλ της Γερμανίας.

Ομάδες που αγωνίστηκε:
1988-1992: Καβάλα Α.Ο. (GRE)
1992-1998: ΠΑΟΚ (GRE)
1998-2000: Leicester F.C. (ENG)
2000-2004: ΑΕΚ (GRE)
2004-2005: Bologna FC (IT)
2005-2007: ΠΑΟΚ (GRE)

Διεθνείς συμμετοχές:
120

Ντεμπούτο:
Ν. Φερόες – Ελλάδα 1-5 (7 Σεπτεμβρίου 1994)

Τελευταίο ματς:
Ελλάδα - Ισπανία 2-3 (22 Αυγούστου 2007)

Περισσότερα για τον Θοδωρή Ζαγοράκη στο: http://www.zagorakis.gr/